Cuba
Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 22-01-10 00:21

Vi er lige kommet hjem efter syv uger i Cuba. Hvis nogen har brug for
info om Cuba, kan I spørge her.

Lisbet
http://spanskgrammatik.dk

Fra : jk

Dato : 25-01-10 12:47

On Fri, 22 Jan 2010 00:20:54 +0100, "Lisbet Overvad Laursen"
<lisbet.ol@gmail.com> wrote:

>Vi er lige kommet hjem efter syv uger i Cuba. Hvis nogen har brug for
>info om Cuba, kan I spørge her.

Hehe

Pudsig og meget usædvanlig indfaldsvinkel !

Hvilken rom er den bedste ?

mvh

John

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 25-01-10 15:20

jk wrote:

> Hehe
>
> Pudsig og meget usædvanlig indfaldsvinkel !

Tja, da jeg - og andre med - før vores rejse spurgte her, var der
ikke rigtig nogen svar, så jeg tænkte at vores erfaringer kunne gavne
andre. I øvrigt har jeg planer om at lave en hjemmeside med
oplevelser og nyttige informationer. Foreløbig er jeg kun nået til
forsiden: http://lisbetovervad.dk

> Hvilken rom er den bedste ?

Vi har kun prøvet Havanna Club i forskellige udgaver. Añejo especial
(specialårgang - jeg ved ikke hvad der menes hermed) for den mørkes
vedkommende og añejo 3 años (3 år gammel) for den hvides er udmærkede
til daglig brug (30-35 kr. pr. flaske). Mange cubanere drikker
billigere mærker, men dem har vi ikke prøvet.
Vi glæder os til at det bliver sommer, og vi kan få fat i mynte, så
vi kan lave mojitos.

Lisbet
http://spanskgrammatik.dk

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 25-01-10 15:35

Lisbet Overvad Laursen wrote:
> Vi har kun prøvet Havana Club i forskellige udgaver. Añejo
> especial (specialårgang - jeg ved ikke hvad der menes hermed)

Nå, jeg var lige lidt hurtig. Rommen er en blanding af forskellige
fade der har lagret mellem 2 og 5 år.

Lisbet
http://spanskgrammatik.dk

Fra : jk

Dato : 25-01-10 19:09

On Mon, 25 Jan 2010 15:35:04 +0100, "Lisbet Overvad Laursen"
<lisbet.ol@gmail.com> wrote:

>Nå, jeg var lige lidt hurtig. Rommen er en blanding af forskellige
>fade der har lagret mellem 2 og 5 år.

Ok, jeg er ved at blive rom-fan. Jeg fik for noget tid siden en gammel
Venezueliansk rom. Den var super, og det smager af meget mere end
whisky, - synes jeg. Det single-malt snopperi, - det overgår lidt min
forstand.
Jeg har endnu Cuba tilgode. Det er jo i dag et af de få ægte
kommunistiske lande, der har et positivt image, når nu Nordkorea er
yt, og Kina er på andre tanker. Så længe det varer. Får se, hvad der
sker efter Castro. Another bottle of rum !

:-/

mvh

John

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 25-01-10 19:27

jk wrote:

> [...]
> Nordkorea er yt, og Kina er på andre tanker. Så længe det
> varer. Får se, hvad der sker efter Castro. Another bottle of

Det med snobberiet har jeg ingen forstand på, og heller ikke så meget
andet mht. drikkelse, men i Cuba blev vi meget glade for rom - både
den rene vare og mojitos og daiquirís.
Vi boede hos en Fidel Castro-medkæmper på 86 hvis favoritter var:
familie, venner, domino og ikke mindst rom! En rigtig hyggelig fyr.
De kunne sidde i flere timer og spille domino og drikke ca. en flaske
rom hver uden at blive spor bøvede, højst vakle en smule da de gik.

Ja, det er yderst spændende hvad der sker efter Castro! Når nu bare
ikke øen bliver overtaget af mafiaer eller andre hensynsløse
kapitalinteresser! Jeg kan godt unde cubanerne at få det lidt bedre.
Lisbet
http://spanskgrammatik.dk
http://lisbetovervad.dk