E-Mail
webnoob 5265
Thunderbird-spørgsmål
Fra : CK®

Dato : 19-01-10 11:06

Hvordan får jeg TB til at vise nye mails?
Som det er nu, viser den de sidste læste mails, og jeg må scrolle et par
linjer ned for at kunne se de nye, ulæste mails.
Ikke noget stort problem, men hvis det kunne løses, ville jeg blive glad.

På forhånd tak.

Claus

Fra : Jens Jensen

Dato : 19-01-10 13:03

CK® skrev, Den 19-01-2010 11:06:
> Hvordan får jeg TB til at vise nye mails?

Sorter så nyeste vises øverst.

Fra : CK®

Dato : 19-01-10 18:08

Jens Jensen skrev:

> Sorter så nyeste vises øverst.

Ja, det virker seføli...
Nu plejer jeg at sortere så nyeste vises nederst, og der duer det ikke.
Kan det ikke lade sig gøre, så? Eller skal jeg bare vænne mig til at
sortere så nyeste er øverst, og så er det det?

Claus

Fra : Jens Jensen

Dato : 19-01-10 19:41

CK® skrev, Den 19-01-2010 18:08:
> Nu plejer jeg at sortere så nyeste vises nederst, og der duer det ikke.
> Kan det ikke lade sig gøre, så? Eller skal jeg bare vænne mig til at
> sortere så nyeste er øverst, og så er det det?

Jeg kunne ikke finde en beskrivelse på nettet af, hvordan man får det
til at virke med nyeste forneden, så det kan man nok ikke. Men jeg synes
ikke, at det er svært at vænne sig til, at listen vender omvendt af det,
man er vant til. Alle mapper skal selvfølgelig vende ens, og for at gøre
det, kan du gøre følgende:

Vælg funktioner-> indstillinger -> avanceret -> konfigurations
redigering. Indtast sort i filteret. Dobbeltklik på følgende navne og
indtast de viste værdier:

mailnews.default_news_sort_order = 2
mailnews.default_sort_order = 2

Den øverste gælder nyheder og den nederste mails. De nye indstillinger
gælder kun nye mapper, så man skal selv omsortere i eksisterende mapper
eller generere nye indeksfiler ved at højreklikke på alle mapper en
efter en og vælge egenskaber og genskab indeks. Eller gøre det for alle
mapper på en gang ved at lukke Thunderbird og slette indeksfilerne ved
navn *.msf i Thunderbirds mappe med brugerdata.

(Se evt. http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?p=3075712)

Fra : Jens Jensen

Dato : 21-01-10 15:39

Jens Jensen skrev, Den 19-01-2010 19:40:
> Jeg kunne ikke finde en beskrivelse på nettet af, hvordan man får det
> til at virke med nyeste forneden, så det kan man nok ikke.

Men for ikke at udelukke noget, så vil jeg foreslå, at du stiller
spørgsmålet her: http://forum.mozilladanmark.dk/

Fra : CK®

Dato : 21-01-10 16:45

Jens Jensen skrev:
> Jens Jensen skrev, Den 19-01-2010 19:40:

> Men for ikke at udelukke noget, så vil jeg foreslå, at du stiller
> spørgsmålet her: http://forum.mozilladanmark.dk/

Det kan være at jeg prøver det. Tak.

Claus

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 20-01-10 09:44

CK® skrev:

> [...]
> Kan det ikke lade sig gøre, så? Eller skal jeg bare vænne mig til at
> sortere så nyeste er øverst, og så er det det?

Tryk en gang mere på samme (kolonneoverskriften for dato) og du får
nyeste nederst.

Mikkel

Fra : CK®

Dato : 20-01-10 16:34

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev:

> Tryk en gang mere på samme (kolonneoverskriften for dato) og du får
> nyeste nederst.
....Og dermed samme problem igen.
Jeg må vel vænne mig til det, ihvertfald for mail. For news er det (for
mig, ihvertfald) naturligt med de nyeste indlæg nederst, især når man
følger en tråd, for der blir de nyeste jo alligevel vist nederst.

Tak for svarene, drenge.

Claus

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 21-01-10 09:27

CK® skrev:

> [...]
> mig, ihvertfald) naturligt med de nyeste indlæg nederst, især når man
> følger en tråd, for der blir de nyeste jo alligevel vist nederst.

Nu er jeg ikke sikker på at jeg har forstået spørgsmålet.

Hvis du kun ønsker at se ulæste meddelelser, kan du vælge at kun de skal
vises, fra vis-menuen eller fra en knap/rullebar installeret i menulinjen.

Mikkel

Fra : CK®

Dato : 21-01-10 10:49

> [...]
> vises, fra vis-menuen eller fra en knap/rullebar installeret i menulinjen.

Når jeg starter Thunderbird, går den direkte til indbakken. Fint nok.
Hvis jeg sorterer, så nyeste mails er nederst, så skal jeg rulle lidt
ned for at se dem. (de nyeste mails, altså)

Hvis jeg sorterer så de nyeste mails står øverst, så vises de med det
samme.

Hvis jeg læser news, og sorterer med de nyeste nederst, så vises de
nyeste med det samme.

Som sagt, ikke det store problem, jeg synes bare at det er underligt.

Claus

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-01-10 00:28

Den 21-01-2010 16:48, CK® skrev:

> Når jeg starter Thunderbird, går den direkte til indbakken. Fint nok.
> Hvis jeg sorterer, så nyeste mails er nederst, så skal jeg rulle lidt
> ned for at se dem. (de nyeste mails, altså)

Hos mig rulles der automatisk ned. Jeg bruger Thunderbird 3,
men jeg mener, det også var tilfældet i 2'eren.

Prøv i første omgang at hente 3'eren, og hvis det stadig
ikke virker, må vi gå på jagt efter den rette indstilling.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til computeren og internettet:

Fra : CK®

Dato : 22-01-10 11:08

Den 22-01-2010 00:27, Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
>
> Prøv i første omgang at hente 3'eren, og hvis det stadig ikke virker, må
> vi gå på jagt efter den rette indstilling.

Nu har jeg hentet 3'eren, og nu virker det.

Men så viser et andet spørgsmål sig i min mentale horisont:

Hvorn får jeg Thunderbird 3 til at gå til indbakke ved start?
Den starter i den mappe eller nyhedsgruppe, som jeg var i, da jeg
lukkede Thunderbird.
Dét er irriterende, synes jeg.

Claus

Fra : CK®

Dato : 22-01-10 13:01

Den 22-01-2010 11:08, CK® skrev:

> Nu har jeg hentet 3'eren, og nu virker det.

....Og så alligevel ikke. Nu startede jeg TB, jeg havde afsluttet den i
Indbakke, og den gik til Indbakke ved opstart.

Der var kommet nye mails.

Jeg kunne ikke se dem.

Så prøvede jeg at deaktivere pop-op-meddelelsen ved ny mail, det ku jo
godt være at det havde noget at sige.

Sendte to mails til mig selv og lukkede TB ned.

Ved åbning var der lyd om ny mail, ingen pop-op og ingen synlige mails
fra mig selv.

Nogen ideer?

Claus

Fra : CK®

Dato : 22-01-10 14:41

Den 22-01-2010 13:01, CK® skrev:

Og nu har jeg taget en beslutning:

Jeg vil prøve at vænne mig til at sortere så de nyeste mails og
news-indlæg vises i toppen. slut prut.

Man skal prøve noget nyt ind i mellem, har jeg hørt, så det gør jeg nu.

Tak for jeres tålmodighed.

Claus

PS.
Jeg vender tilbage, hvis det går helt galt for mig