Andet multimedie
bentjuul 3670
Test af dansk version af Paint.NET
Fra : Klaus

Dato : 18-01-10 22:02

Jeg har lavet en oversættelse af det lille billedebehandlingsprogram
Paint.NET. Hvis nogen er interesseret i at se oversættelsen og eventuelt
komme med en tilbagemelding, så klik ind på dette link:
http://www.aigis.dk/tmp/pn_da.html

mvh.
Klaus Ankerstjerne
www.aigis.dk

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 26-01-10 00:35

Klaus wrote:
> [...]
> interesseret i at se oversættelsen og eventuelt komme med en
> tilbagemelding, så klik ind på dette link:

Jeg har downloadet din danske oversættlelse, og tak for dit store
arbejde!

Jeg har foreløbig den indvending at du oversætter "resize" med
"genskab størrelse". Det er misvisende når det faktisk handler om at
ændre størrele.
Lisbet
http://spanskgrammatik.dk
http://lisbetovervad.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 26-01-10 18:06

Lisbet Overvad Laursen <lisbet.ol@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg har foreløbig den indvending at du oversætter "resize" med
> "genskab størrelse". Det er misvisende når det faktisk handler om at

Hæ, hæ...oversættelsen er da god nok - den originale funktion er måske
misvisende?

Undskyld, jeg blander mig - jeg kender ikke programmet

M.

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 26-01-10 20:41

Morten Lind wrote:

> Hæ, hæ...oversættelsen er da god nok - den originale funktion
> er måske misvisende?

Det kan jeg vist kun give dig ret i!

> Undskyld, jeg blander mig - jeg kender ikke programmet

Næh, men i flere programmer jeg kender, bruges ordet "resize" om at
ændre størrelsen.

Lisbet
http://spanskgrammatik.dk
http://lisbetovervad.dk

Fra : Klaus

Dato : 26-01-10 19:06

Lisbet Overvad Laursen skrev:

> [...]
>
> Jeg har foreløbig den indvending at du oversætter "resize" med
> "genskab størrelse". Det er misvisende når det faktisk handler om at

Hej Lisbet

Tak for din tilbagemelding. Du har fuldstændig ret, det hedder: "Ændre
størrelse..." i menupunktet Billeder. Den retter jeg i løbet af en uges
tid.

Nu er det et par uger siden, jeg sidst har set på oversættelsen, men jeg
fandt yderligere et par smuttere:
Menupunktet "Se" skal ændres til "Vis"
Menupunktet "Tilpasninger" skal måske ændres til "Justeringer" (i GIMP
kaldes det samme menupunkt for "Farver")

Finder du (og andre her på usenet) yderligere ord og udtryk der kan
oversættes bedre, så giv mig endelig en tilbagemelding.

mvh.
Klaus Ankerstjerne
www.aigis.dk