Hente sider fra FT på ArkivalierOnline
Fra : Kurt G

Dato : 18-01-10 09:19

Hej.

Jeg skal have hentet en del folketællinger på ArkivalierOnline for at
udskrive dem til en ven.
Jeg kan selvfølgelig hente og gemme dem enkeltvis, men findes der en genvej
med et eller andet program, som kan hente f.eks. en hel folketælling og
gemme den igen?

Mvh Kurt

Fra : Henning og Inge-Lise~

Dato : 18-01-10 10:07

Prøv denne side. http://utilis.dk/main/
Venlig hilsen Inge-Lise Trampedach

Fra : Henning og Inge-Lise~

Dato : 18-01-10 10:07

Fra : Kurt G

Dato : 19-01-10 14:23

"Henning og Inge-Lise Trampedach" <hentram@FJERNgmail.com> skrev i en
meddelelse news:4b5424b9$0$269$14726298@news.sunsite.dk...
> Prøv denne side. http://utilis.dk/main/
> Venlig hilsen Inge-Lise Trampedach
>

> "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse

Jeg hentede og installerede programmet.

Det er ikke rigtig gået godt.

Der skulle ifølge siden med dokumentation være fire programmer .

1. AO Hent - Hent opslag.

2. AO Index - Sæt brugbare identifikationer på opslagene fra AO.

3. AO Import - Importer opslag fra andre kilder, f.eks. cd, dvd eller et
netværksdrev

4. TIFF Optimering - Fjerner de små prikker fra TIF-billederne, hvilket
gør billederne mindre og mere læselige

Jeg er mest interesseret i 1., men den findes ikke i progamfolderen.

3. kommer blot med en fejlmelding og lukker så.

4. har jeg prøvet på nogle filer, som jeg havde hentet manuelt. Den ødelagde
dem alle, så de blot fyldte 8 bytes og ikke kunne læses.

Er der noget, som jeg har gjort helt rablende forkert?

Mvh Kurt

Fra : Henning og Inge-Lise~

Dato : 19-01-10 15:07

Du må ind og læse på siden igen, det er jo beregnet på kirkebøger, men
ellers spørg Per Agerbæk ejer af siden: per(snabel a)agerbaeks.dk
http://utilis.dk/noJavaScript.php Se på Forum om der er hjælp at hente:
http://www.aohackers.dk/phorum/

Fra : Kurt G

Dato : 19-01-10 22:55

Der stårr også nævnt folketællinger i vejledningen.
Jeg har prøvet at forklare problemet vil webmaster på sitet (som nok også er
Per), men ikke fået svar der (endnu)!
Jeg venter lidt endnu og kontakter så Per!

meddelelse news:4b55bc74$0$283$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Helge

Dato : 22-01-10 01:58

Jeg kører Windows 7 og har instaleret AO værktøj 3.4.0
Jeg kan downloade både kirkebøger og folketællinger.
Prøv at instalere programmet igen.

mvh
Helge

Fra : Kurt G

Dato : 22-01-10 13:29

"Helge" <hp@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kører Windows 7 og har instaleret AO værktøj 3.4.0
> Jeg kan downloade både kirkebøger og folketællinger.
> Prøv at instalere programmet igen.
>
> mvh
> Helge
KLIPPET

Det har jeg prøvet 4 gange med lige dårligt resultat.
Ærgerligt, for det er mange sider, jeg skal have hentet (>2000).

Mvh Kurt