bali gili øerne
Fra : tina hedeman

Dato : 17-01-10 12:48

Hej

Vi skal på ferie til bali. Vi har tænkt på at tage en tur over til gili
øerne. Er det et besøg værd?? Og hvor tog i afsted fra på bali.
Kan i ellers anbefale at tage i deres nationalpark?? Det vi mangler at se
på bali er øst og vest.

Hilsen
Tina

Fra : Carsten Keller

Dato : 18-01-10 09:50

tina hedeman wrote:
> Hej
>
> Vi skal på ferie til bali. Vi har tænkt på at tage en tur over til
> gili øerne. Er det et besøg værd?? Og hvor tog i afsted fra på bali.

Det kan klart anbefales. Det er et af de mest afslappede steder jeg har
været i SØ-Asien. Vi var på Gili Air i juli for 1½ år siden, 7 dage uden at
røere en finger, ud over når man lige svømmede 20 meter ud fra stranden for
at snorkle på revet.

Der er god dykning helt tæt på alle øerne, så hvis man har tendens til
søsyge skulle det ikke blive noget kæmpe problem.

Vi valgte at flyve fra Denpasar til Mataram på Lombok. En god halv time i
taxa til færgen og så en kort tur ud til øerne. Der er den sædvanlige
svindel og humbug omkring færgeoverfarten
(den-sidste-færge-er-lige-sejlet-jeg-kan-sejle-dig-derud-for-et-beskedent-beløb),
tjek guidebøgerne for tricks til at undgå det.

Der er også færge fra Bali til Lombok, men turen kan efter sigende være
temmelig ubehagelig, tage 3-4 timer og skibene er selv efter asiatisk
standard elendig. En flybillet koster ikke det vilde, mener vi gav 3-400
kroner for to retur, købt på dagen i lufthavnen. Der er masser af fly,
dengang var der 4-5 forskellige selskaber på ruten. Alternativt er der vist
også en enkelt SilkAir afgang Singapore-Mataram, hvis det passer bedre ind i
rejseplanen.

Keller