Office2007 - Fjern filnavn fra seneste dok~
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 16-01-10 22:02

Office2007. Er det ikke muligt i Word2007, Excel2007 etc. at fjerne fx den
sidst indlæste fil fra listen over "sidst indlæste dokumenter". Jeg ønsker
ikke at fjerne listen totalt, blot en enkelt fra listen.

Lars

Fra : jos

Dato : 17-01-10 21:40

Lars Thomsen Nielsen wrote:
> [...]
> fx den sidst indlæste fil fra listen over "sidst indlæste
> dokumenter". Jeg ønsker ikke at fjerne listen totalt, blot en enkelt
I tidligere versioner stod i Registry under nøgler ~last used.
søg i registry efter filnavnet.

finn

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 18-01-10 21:55

> I tidligere versioner stod i Registry under nøgler ~last used.
> søg i registry efter filnavnet.

Jeg vil helst ikke skulle rette i registreringsdatabasen, men søger en mere
enkel måde direkte fra Office programmerne. Underligt at denne feature ikke
findes.

Lars

Fra : jos

Dato : 19-01-10 10:44

Lars Thomsen Nielsen wrote:

> Jeg vil helst ikke skulle rette i registreringsdatabasen, men søger
> en mere enkel måde direkte fra Office programmerne. Underligt at
> denne feature ikke findes.
>
> Lars
Hvis det kun er words interne liste (ikke OS), er der sikkert i 2007 det
felt der altid har været:
funktioner
indstillinger
"Vis senest åbnede" xx "filer" default 4 rettes til 0

finn

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 19-01-10 11:36

> [...]
> funktioner
> indstillinger
> "Vis senest åbnede" xx "filer" default 4 rettes til 0

Joo, den kendte jeg godt, men jeg spurgte nu også om man bare kunne slette
en enkelt udvalgt fil fra listen, men det er åbenbart alt eller intet

Lars

Fra : emjeppesen

Dato : 19-01-10 12:15

jos skrev:

>Hvis det kun er words interne liste (ikke OS), er der sikkert i 2007 det
>felt der altid har været:

Nej

>funktioner
>indstillinger
>"Vis senest åbnede" xx "filer" default 4 rettes til 0

Nej, den mulighed er ikke i Word 2007

Hilsen emj

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 19-01-10 23:52

"emjeppesen" <emj@> skrev i meddelelsen

> Nej, den mulighed er ikke i Word 2007
>

> Hilsen emj

Ah, noget der ligner.
Under wordindstillinger - Avanceret kan man under vis selv sætte antal
dokumenter den skal vise. Man kan selv bestemme mellem 0 og 50.

Kurt

Fra : Lars Klintholm

Dato : 19-01-10 14:07

Den 16-01-2010 skrev Lars Thomsen Nielsen:
> Office2007. Er det ikke muligt i Word2007, Excel2007 etc. at fjerne fx den
> sidst indlæste fil fra listen over "sidst indlæste dokumenter". Jeg ønsker
> ikke at fjerne listen totalt, blot en enkelt fra listen.

Højreklik på ikonen (Word, Excel mv) i proceslinien, højreklik på
dokumentet i listen, og vælg Fjern fra denne liste)
Jeg kører Win7 - måske OS har noget at sige? Hvad kører du?

Lars Klintholm

Fra : Lars Klintholm

Dato : 19-01-10 15:48

Den 19-01-2010 skrev Lars Klintholm:

> Højreklik på ikonen (Word, Excel mv) i proceslinien, højreklik på dokumentet
> i listen, og vælg Fjern fra denne liste)

Det er måske listen, som den ligger i selve applikationen? Der kan du
fjerne dem enkeltvis fra Office 2010 - men ikke 2007

Lars Klintholm

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 19-01-10 21:28

> Det er måske listen, som den ligger i selve applikationen? Der kan du
> fjerne dem enkeltvis fra Office 2010 - men ikke 2007

Du er da fremme i skoene - er den ikke kun i betatest Office2010? Glæder mig
da at de laver det om fra næste version. Det er nu ellers ikke et stort
problem for mig, men blot noget jeg undrede mig over.

Lars

Fra : Lars Klintholm

Dato : 19-01-10 23:02

Den 19-01-2010 skrev Lars Thomsen Nielsen:

> Du er da fremme i skoene

> - er den ikke kun i betatest Office2010?

Jojo :oÞ

> Glæder mig da at de laver det om fra næste version

Det bedste ved 2010 bliver nu, at båndene kan brugertilpasses :D

> Det er nu ellers ikke et stort problem for mig,

Du kører ikke Win 7? For så ville du nok bruge de sidste dokumenter på
knappen i proceslinien, det er meget nemmere

Lars Klintholm

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 21-01-10 10:33

> Det bedste ved 2010 bliver nu, at båndene kan brugertilpasses :D

Ja, det kunne være rart om man kunne pille ved det, men man har dog fanen
"Tilføjelsesprogrammer" man kan tilpasse og ellers er der jo værktøjslinien
"hurtig adgang" helt øverst på skærmen, hvor man kan ligge links til egne
makroer eller de indbyggede kommandoer. Dog er det træls at man ikke kan
ændre de små ikoner, for der er alt for få indbyggede at vælge imellem

> Du kører ikke Win 7? For så ville du nok bruge de sidste dokumenter på
> knappen i proceslinien, det er meget nemmere

Jeg kører samme styresystem som jobbet anviser, dvs. WinXP, som nu også
kører ret stabilt efter min mening. Så jeg jo slet ikke hvad jeg går glip af

Lars