Mails fra Thunderbird til Outlook(Express)~
Fra : Kurt Hansen

Dato : 16-01-10 10:24

Hvordan får jeg mine mails fra Mozilla Thunderbird til Outlook eller
Outlook Express? Jeg har et omfattende mailarkiv, som er organiseret i
mapper og undermapper.

Jeg foretrækker naturligvis en direkte løsning, der kan kopiere hele træet
i et hug. Den trælse vej - at gemme flere tusinde mails som EML-filer - er
nærmest uoverskuelig.

Hvis det er til Outlook Express, kan jeg så teste først ved at omdøbe eller
kopiere det jeg har liggende i OE i forvejen? Hvor er det nu lige jeg
finder OE's datafiler i XP?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jens Jensen

Dato : 16-01-10 11:02

Kurt Hansen skrev, Den 16-01-2010 10:23:
> Hvordan får jeg mine mails fra Mozilla Thunderbird til Outlook eller
> Outlook Express? Jeg har et omfattende mailarkiv, som er organiseret i
> mapper og undermapper.

http://kb.mozillazine.org/Export_mail_into_Outlook_%28Express%29_or_Apple_Mail

Det ser ud til, at du er nødt til at håndtere mappestrukturen manuelt.

Fra : Jens Jensen

Dato : 16-01-10 11:33

Jens Jensen skrev, Den 16-01-2010 11:02:
> Det ser ud til, at du er nødt til at håndtere mappestrukturen manuelt.

MÃ¥ske kopiere hele mappestrukturen til Netscape Navigator og derefter
manuelt gå ind i hver mappe og slette de filer, som ikke må være der.

Fra : Jens Jensen

Dato : 16-01-10 13:33

Jens Jensen skrev, Den 16-01-2010 11:02:
> Det ser ud til, at du er nødt til at håndtere mappestrukturen manuelt.

Hvis man bruger en "normal" IMAP-konto (ikke Gmail) til at overføre, kan
man overføre en hel mappestruktur ad gangen (har lige prøvet).
Vejledningen er forkert på dette punkt - eller også er der forskel på
IMAP-konti.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 16-01-10 14:53

On Sat, 16 Jan 2010 13:32:59 +0100, Jens Jensen wrote:

> [...]
> man overføre en hel mappestruktur ad gangen (har lige prøvet).
> Vejledningen er forkert på dette punkt - eller også er der forskel på

Øhhhh, IMAP?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 16-01-10 15:24

On Sat, 16 Jan 2010 14:52:51 +0100, Kurt Hansen wrote:

> Øhhhh, IMAP?

Aha, det er lige gået op for mig hvad IMAP er. Her ligger mails eksternt på
en server, hvor POP3 lagrer mails lokalt på min PC og sletter dem på
serveren.

Da jeg bruger POP3 og har 1 Gb mails med attachments i mapper og
undermapper. Med mindre jeg kan installere en lokal IMAP-server
midlertidigt, er IMAP vel ingen løsning for mig?

Hvilken IMAP kan jeg evt. bruge? Jeg kan jo tage en enkelt mappe med
undermappe ad gangen, formoder jeg?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jens Jensen

Dato : 16-01-10 18:46

Kurt Hansen skrev, Den 16-01-2010 15:24:
> Aha, det er lige gået op for mig hvad IMAP er. Her ligger mails eksternt på
> en server, hvor POP3 lagrer mails lokalt på min PC og sletter dem på
> serveren.

Ja. Og jeg kan lige nævne, at der hos Gmail er frit valg mellem POP og IMAP.

> Da jeg bruger POP3 og har 1 Gb mails med attachments i mapper og
> undermapper. Med mindre jeg kan installere en lokal IMAP-server
> midlertidigt, er IMAP vel ingen løsning for mig?

1 Gbyte er 8 Gbit. Det vil tage noget i retning af 5 timer, hvis man har
en forbindelse med 512 kbit upload. Det er da ikke uoverkommeligt.

> Hvilken IMAP kan jeg evt. bruge? Jeg kan jo tage en enkelt mappe med
> undermappe ad gangen, formoder jeg?

Jeg kender ikke lige nogle gratis mailhoteller med IMAP og plads til 1
GB. Du må selv prøve at søge efter dem. Måske kan det her bruges:
http://dinhost.net/forsiden.php.

Ja, du kan flytte en enkelt mappe med undermapper ad gangen. Du tager
fat i mappen og trækker den over i IMAP-kontoen.

Fra : Jens Jensen

Dato : 26-01-10 13:18

Jens Jensen wrote, On 16-01-2010 18:45:

> Jeg kender ikke lige nogle gratis mailhoteller med IMAP og plads til 1
> GB. Du må selv prøve at søge efter dem. Måske kan det her bruges:
> http://dinhost.net/forsiden.php.

Gmail kan alligevel bruges til at overføre mapper med undermapper. Alle
mapper og undermapper vises på samme niveau i Gmails webmail, fordi
Gmail bruger etiketter i stedet for mapper og undermapper, men de samme
etiketter vises som mapper og undermmapper i Thunderbird (3.0.1). Og jeg
kan trække en mappe med undermapper fra Thunderbird til Gmail og omvendt.

Fra : Carl Drud

Dato : 16-01-10 11:59

Kurt Hansen <kurt@fjerndettetowle.dk> writes:

> [...]
> i et hug. Den trælse vej - at gemme flere tusinde mails som EML-filer - er

Hvis du har en GMail konto kunne du eksportere dem dertil via Googles
email uploader.

http://code.google.com/p/google-email-uploader/

http://code.google.com/p/google-email-uploader/wiki/UserGuide

http://www.insideoe.com/files/

--
Carl

Fra : Jens Jensen

Dato : 16-01-10 13:23

Carl Drud skrev, Den 16-01-2010 11:58:
> Hvis du har en GMail konto kunne du eksportere dem dertil via Googles
> email uploader.

Men Gmail bruger etiketter i stedet for mapper, så det er et problem at
håndtere undermapper.

Mail in subfolders will have labels for the full path, as well as labels
for all parent folders, for example: "work/projects/Tornado". (citat fra
User Guide)

Fra : Carl Drud

Dato : 16-01-10 15:48

Jens Jensen <a@a.invalid> writes:

> Men Gmail bruger etiketter i stedet for mapper, så det er et problem
> at håndtere undermapper.

Så vidt jeg kan læse ud af brugervejl. til programmet, så får man
muligheden at lave etiketter ud fra mappenavne.

http://code.google.com/p/google-email-uploader/wiki/UserGuide

Og så glemte jeg i øvrigt at nævne, at så kører IMAP i stedet for POP
fremover.

--
Carl