DFI lanparty dk x58-t3eh6
Fra : Mendoza

Dato : 14-01-10 21:44

Hej alle....

Jeg har et underligt problem.. Jeg har et DFI lanparty dk x58-t3eh6
bundkort, med en Intel i7 920 CPU.

Selvom jeg slår hyperthreading til, siger systeminfo kun cores 4, logical
processors 4, og ikke logical processors 8 som det skulle. Hvis jeg kun
vælger to kerner, siger sysinfo cores 2, logical processors 4, eller hvis
jeg slår hyperthreading fra, cores 2, logical processors 2. Her kan jeg
altså godt slå hyperthreading til og fra, det samme hvis jeg vælger en
kerne.
Men vælger alle 4 kerner, siger den altså kun 4 logical processors, uanset
om jeg slår hyperthreading til eller fra. Underligt?

Jeg har flashet til nyeste BIOS, jeg kører win 7.

Det undrer mig at jeg ikke kan finde noget om dette problem på nettet, man
skulle tro andre også havde haft problemet.

Jeg har endda prøvet med et andet bundkort af samme type, og her optrådte
problemet også, så det kunne tyde på at det hænger sammen med denne model
bundkort?

Min søn har nøjagtigt det samme setup som jeg, men kører med en anden type
DFI bundkort, (JR), og her virker hyperthreading fint med 4 kerner.

Nogen der har en god ide?

Vh, Mikael