Nogen der kender og har erfaring med SessV~
Fra : Nicolas Alstrup

Dato : 14-01-10 12:46

Sagen er den, at jeg har en webshop som ligger på
gryphonheart.spreadshirt.dk, som jeg har implementeret på mit
eget domæne www.walkingartwork.com. Webshoppen ligger i en iframe
kaldet "hovediframe" i index.html.

Jeg er for øjeblikket igang med at lave en menu til min
hjemmeside i jQuery. Jeg har en hovedmenu, som er et billede med
map-coords, og en række undermenuer lavet i jQuery i endnu en
Iframe "menuiframe" i index.html. Problemet er ikke, når man
bruger menuen manuelt, men jeg vil gerne at denne undermenu kan
skifte "automatisk" alt efter indholdet i "hovediframe". (I
tilfælde af, at folk klikker på nogle links på mine undersider
til andre undersider)

Men på grund af sikkerhedsgrunde, kan jeg ikke checke indholdet
af min frame ligetil, da det jo er cross domain.

Jeg har nu fundet et smart lille "hack", kaldet SessionVars, som
dog skulle kunne gøre det:
http://www.thomasfrank.se/sessionvars.html

Problemet er, at jeg er totalt Javascript newbie, og simpelthen
ikke kan finde ud af, hvordan man bruger det, da der ikke er
nogen ordentlig guide.... Er der nogen, der har erfaring med
dette, og kan give mig en lille intro, ville jeg blive meget
glad. Helt simpelt - hvordan opretter jeg en variabel med
sessvars, og hvordan skriver/læser jeg til den fra de forskellige
sider.....

På forhånd tak for hjælpen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Anders M

Dato : 17-01-10 17:49

Nicolas Alstrup wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> glad. Helt simpelt - hvordan opretter jeg en variabel med
> sessvars, og hvordan skriver/læser jeg til den fra de forskellige

Kan du ikke bare i din webshop skrive: parent.menu('menu'); eller
sådan noget. Parent går jo til den side hvor framen ligger på..

Mvh ANders