Test e-mail tilsendt
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-01-10 22:11

Der var engang en e-mail adresse man kunne sende en mail til - hvorefter man
straks modtog en svar-mail.
Det var for at man kunne kontrollere om ens opsætning var korrekt. Jeg
mener det var IDG der havde den service,
men jeg kan ikke finde noget om det.

Nogen der kender andre som tilbyder den test ?

Hilsen Åge

Fra : KentBM

Dato : 13-01-10 22:27

On 13-01-2010 22:11, Åge Halldorsson wrote:
> [...]
> mener det var IDG der havde den service,
> men jeg kan ikke finde noget om det.
>
> Nogen der kender andre som tilbyder den test ?
Nej, har aldrig hørt om det.

Et forslag kunne være at oprette en gratis Gmail, Hotmail, AIM eller
anden gratis mailkonto og så bruge kontoen til test og hvad du eller har
brug for.

--

Kent

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 16-01-10 02:18

KentBM skrev den 13-01-2010:

> Nej, har aldrig hørt om det.

Da Windows 98SE var hot købte jeg (på posthuset i øvrigt) en række
hefter om 98, Word osv - skrevet af en Michael etellerandet.

I ét af de hefter mener jeg der var en mailadresse opgivet som man
kunne teste på for at se om ens OE var sat rigtig op

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-01-10 09:36

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Da Windows 98SE var hot købte jeg (på posthuset i øvrigt) en række hefter
> om 98, Word osv - skrevet af en Michael etellerandet.

Gjorde jueg også

> I ét af de hefter mener jeg der var en mailadresse opgivet som man kunne
> teste på for at se om ens OE var sat rigtig op

Det er nemlig helt korrekt. Det var også der jeg så den. Det var en adresse
hos IDG mener jeg. Jeg brugte den selv og vupti, så kom der straks en mail
tilbage.
Men jeg har fundet ud af at man i stedet bare kan sende en mail til sig
selv. hvis man kan modtage den, så funker det. Jeg har lige benyttet mig af
den måde.

Hilsen Åge

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 16-01-10 10:16

Åge Halldorsson forklarede den 16-01-2010:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Gjorde jueg også

Okay

> Det er nemlig helt korrekt. Det var også der jeg så den. Det var en adresse
> hos IDG mener jeg.

Præcis - var det noget med "mail-robot"?

> [...]
> hvis man kan modtage den, så funker det. Jeg har lige benyttet mig af den

Er ikke altid det virker hvis man har gmail

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-01-10 19:54

> Er ikke altid det virker hvis man har gmail
>
> --
Hvorfor ikke?
Jeg har lavet gmail på adskillige computere og slutter normalt af med at
sende en mail til ejer/bruger af adressen. Jeg har ikke oplevet, at det ikke
virker.

Kurt

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 17-01-10 00:25

Følgende er skrevet af Kurt B. Andersen:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Hvorfor ikke?

Kender ikke baggrunden.

> Jeg har lavet gmail på adskillige computere og slutter normalt af med at
> sende en mail til ejer/bruger af adressen. Jeg har ikke oplevet, at det ikke
> virker.

Prøvede lige; på denne pc virker det.

Men har utallige gange oplevet ikke at få egne mails på andre pc'er.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : emjeppesen

Dato : 17-01-10 07:41

Hans Paulin skrev:

>Men har utallige gange oplevet ikke at få egne mails på andre pc'er.

Så tror jeg, at du har @gmail-adressen blokeret i et spamprogram. Jeg
har aldrig været udsat for, at jeg ikke modtager mails, som jeg har
sendt til mig selv fra Gmail.

Hilsen emj

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 17-01-10 11:41

emjeppesen:

> Så tror jeg, at du har @gmail-adressen blokeret i et spamprogram.

Jeg glemte at sige at jeg ikke er i mit filter på nogen måde

> Jeg
> har aldrig været udsat for, at jeg ikke modtager mails, som jeg har
> sendt til mig selv fra Gmail.

Som sagt

Men jeg kan prøve at dyrke det på min hovedcomputer når jeg kommer hjem

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-01-10 23:25

meddelelsen news:4b4e36fd$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> mener det var IDG der havde den service,
> men jeg kan ikke finde noget om det.
>
> Nogen der kender andre som tilbyder den test ?

Du kan vel bare sende til dig selv? Så får du jo både kontrolleret ud- og
indgående post.

Kurt

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-01-10 00:42

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> meddelelsen news:4b4e36fd$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Du kan vel bare sende til dig selv? Så får du jo både kontrolleret ud- og

Samtidig med at den mail jeg sender ryger ind i min indbakke, ryger der også
en anden mail ind, med denne besked:
____________________

This Message was undeliverable due to the following reason:

Dansk forklaring, klik her:
http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=2862

Your message was not delivered because the destination computer was
not found. Carefully check that it was spelled correctly and try
sending it again if there were any mistakes.

It is also possible that a network problem caused this situation,
so if you are sure the address is correct you might want to try to
send it again. If the problem continues, contact your friendly
system administrator.

Host fjern-det-som-står-herpost.tele.dk not found.

The following recipients did not receive this message:

<aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk>

This message is generated automatically, and you do not have to answer
Reply to <postmaster@mail.dk> only if you feel this message to be
in error, and please explain why you think it's an

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-01-10 00:50

meddelelsen news:4b4e5a67$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Nu virker det

Hilsen Åge

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 14-01-10 01:03

Åge Halldorsson kom med følgende:
> fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i meddelelsen

Ja det hjalp vel at fjerne "fjern-det-som-står-her"

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-01-10 01:20

"Brian Vestergaard" <only4usenet@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Åge Halldorsson kom med følgende:
>
> Ja det hjalp vel at fjerne "fjern-det-som-står-her"

Øhhhh... Ja, jeg fjernede det og så kørte det bare.

MEN jeg ændrede også noget som der stod på TDCs opsætningsvejledning at man
skulle, fordi TDC havde lavet noget nyt hurlumhej-værk af en eller anden
slags. Det står nemlig at man skal ændre udgående post fra SMTP til ASMTP og
at man skulle ændre et portnummer fra 25 til 587. Det gjorde jeg også.
Men det var måske ikke nopget som var nødvendigt at ændre alligevel. Det
var måske nok at jeg øhhhhh fjernede-det-stod-stod-her ? - hehe

Hilsen Åge

Fra : Leif Neland

Dato : 19-01-10 14:29

Åge Halldorsson wrote:

> [...]
> Men det var måske ikke nopget som var nødvendigt at ændre alligevel.
> Det var måske nok at jeg øhhhhh fjernede-det-stod-stod-her ? - hehe

At det virkede 2. gang kunne (men sådan er det vist ikke hos TDC) også
skyldes, at mailserveren kører med "POP before SMTP".

Normalt sender man først (smtp), men uden asmtp kender servern dig ikke,
og din post bliver afvist. Derefter hentes (pop3),hvortil der bruges
login/pwd. Nu kender serveren din ip-adresse, og i et stykke tid har du
så lov til at sende.

Derfor virker det 2. gang, hvis udbyderen altså kører med "POP before
SMTP". Men det er vist en gammel metode...

Leif

Fra : --

Dato : 28-03-10 01:52

meddelelse news:4b4e6350$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> Men det var måske ikke nopget som var nødvendigt at ændre alligevel.
> Det var måske nok at jeg øhhhhh fjernede-det-stod-stod-her ? - hehe

TDC har en mailadresse, som man kan bruge til test. Send en mail til:

test@mail.dk

Herefter vil man få et automatisk svar tilbage. Alle kan benytte den
service, også selv om man ikke er kunde hos TDC.