Returbilleter - Forskellige Lufthavne
Fra : Michael Knudsen

Dato : 11-01-10 12:37

Hejsan!

Det har allerede været oppe at vende her i gruppen, at enkeltbilletter
over Atlanten er noget, man generelt skal holde sig fra. Ofte koster
de mere end en returbillet!

Hvad gør man i grunden, hvis man vil flyve ud til én lufthavn og hjem
fra en anden? Hvor finder man tilbud på billetter? Er der ikke andet
for end at tage kontakt til de forskellige flyselskaber?
Søgemulighederne online ser ud til at være ret begrænsede.

Helt specifikt vil jeg gerne flyve fra Ålborg og havne i Chicago, og
jeg vil gerne hjem til Ålborg fra San Francisco.

Venlig hilsen,
Michael Knudsen

Fra : TL

Dato : 12-01-10 03:36

On Mon, 11 Jan 2010 11:37:18 -0800 (PST), in dk.fritid.rejse Michael
Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>Helt specifikt vil jeg gerne flyve fra Ålborg og havne i Chicago, og
>jeg vil gerne hjem til Ålborg fra San Francisco.

De fleste rejse-sites og billetsøgemaskiner kan sagtens håndtere "open
jaw" billetter som beskrevet. F.eks. Kayak, expedia, og de flest
flyselskabers webistes.

Fra : Michael Knudsen

Dato : 12-01-10 11:22

On Jan 12, 3:36 am, TL <tl...@roadrunner.com> wrote:

> De fleste rejse-sites og billetsøgemaskiner kan sagtens håndtere "open
> jaw" billetter som beskrevet. F.eks. Kayak, expedia, og de flest
> flyselskabers webistes.

Tak for tippet! Jeg har af uransagelige grunde overset det igen og
igen på Expedia. Det undrer mig, hvordan Expedia søger efter billetter
hos selskaberne. F.eks. foreslås rejser med SAS, men på SAS's
hjemmeside kan jeg ikke finde noget, der leder tankerne hen på "open
jaw" billetter.

--
Michael Knudsen

Fra : TL

Dato : 12-01-10 21:41

On Tue, 12 Jan 2010 10:21:36 -0800 (PST), in dk.fritid.rejse Michael
> [...]

>hos selskaberne. F.eks. foreslås rejser med SAS, men på SAS's
>hjemmeside kan jeg ikke finde noget, der leder tankerne hen på "open

Jeg har lige kigge på SAS hjemmeside, og jeg kan faktisk heller ikke
finde en open jaw aller multiple-destinations, som disse nogengange
hedder. Du er måske nødt til at ringe til SAS direkte.

Hvis open-jaw rejseplanen er for dyr, så kan du også overveje at flyve
tilbage til Chicago fra San Francisco, og fange din Chicago
returbillet. Southwest Airlines har gode priser, fra SFO eller SJC
(San Jose). I Chicago flyver de til Midway (MDW), men transit til
O'Hare (ORD) er ikke besværlig, svjh.

Fra : Armand

Dato : 12-01-10 20:27

Michael Knudsen skrev:
> [...]
>
> Helt specifikt vil jeg gerne flyve fra Ålborg og havne i Chicago, og
> jeg vil gerne hjem til Ålborg fra San Francisco.

Hvis du regner med at flyve alle tre etaper hedder begrebet 'roundtrip'!
Regner du med selv at transportere dig til S.F. (lyder som en tur ad
Route 66!) tror jeg det bliver besværligt hhv. dyrt!
Hvis det er for at tage Route 66, kan det måske være billigere at bruge
et af de rejseselskaber der beskæftiger sig med netop dén populære
køretur :-/

--
Armand.

Fra : Michael Knudsen

Dato : 12-01-10 12:33

On Jan 12, 8:26 pm, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> Hvis du regner med at flyve alle tre etaper hedder begrebet 'roundtrip'!
> Regner du med selv at transportere dig til S.F. (lyder som en tur ad
> Route 66!) tror jeg det bliver besværligt hhv. dyrt!

Niks, det er med Amtrak. Jeg har ikke kørekort, så jeg holder mig fra
vejene! Jeg tjekkede lige Expedia, og det ser ud til, at
standardprisen er omkring 5100 kroner. De påstår dog, at det lige nu
kan gøres for 3300 kroner, og det er jo bestemt ikke galt!

Jeg vil dog helst bestille direkte ved flyselskaberne, da jeg ikke
rigtig ved, hvordan sider som Expedia fungerer. Jeg plejer at bruge
sådanne sider til at finde forslag til billetter, og så køber jeg dem
efterfølgende selv direkte ved de pågældende selskaber.

--
Michael Knudsen

Fra : Preben

Dato : 12-01-10 22:21

"Michael Knudsen" <micknudsen@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Det burde ikke være noget problem. Prøv at spørge Risskov Travel Partner,
dem har jeg brugt flere gange.
www.risskov.com

--
mvh/Preben