Online tjek af e-mail adresse?
Fra : Martin Ploug

Dato : 09-01-10 02:14

Hej

I Outlook kan man anmode om en kvittering,
når en mail er leveret til modtageren, men
det kræver, at man bruger Microsoft Exchange
Server som mail service:
http://support.microsoft.com/kb/192929

Men findes der en eller anden gratis eller
billig tjeneste / service / webmail, hvor man
har adgang til samme kvitteringsfunktion?
Jeg har undersøgt, om Gmail kunne have sådan
en funktion, men det er vist ikke helt tilfældet.

Jeg ved godt, at funktionen kan være nytteløs, da
servicen kan være slået fra hos modtageren.
Jeg har flere gange forsøgt at skrive til en, og
hver gang jeg spørger, har han ikke modtaget noget
fra mig. Jeg får ikke nogen fejl tilbage, og der
lå ikke noget i hans spamfilter, da jeg undersøgte
det for ikke så længe siden.

Men er der en eller anden tjeneste, hvor man
kan indtaste en e-mail adresse og så få et automatisk
svar tilbage, hvor der står, at mailen blev sendt
og leveret, som den skulle, eller at der er opstået
et problem med mail adressen eller modtagerens post-
system / mailserver?

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Martin

Fra : GiWeo

Dato : 09-01-10 07:25

Hej

Det kræver ikke server at få tilsendt kvittringer.

Hvilken version af Outlook har du ?

Nogen lunde sådan her slår du det til:
Klik på Indstillinger i menuen Funktioner, klik på fanen
Indstillinger, klik på Indstillinger for e-mail, og klik derefter på
Avancerede Indstillinger for e-mail.

Fra : Erik Olsen

Dato : 09-01-10 11:12

Martin Ploug wrote:

> [...]
> fra mig. Jeg får ikke nogen fejl tilbage, og der
> lå ikke noget i hans spamfilter, da jeg undersøgte

De fleste jeg kender, har funktionen slået fra i Outlook 200X, både
forespørgsel om kvittering og afsendelse af kvittering. Det er en
pestilens med de mange ekstra mails der farer gennem systemet, og en
kvittering er alligevel ingen garanti at modtager har læst og forstået
indholdet.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 09-01-10 12:31

Erik Olsen skrev:

> Det er en
> pestilens med de mange ekstra mails der farer gennem systemet, og en
> kvittering er alligevel ingen garanti at modtager har læst og forstået
> indholdet.

Desuden er der dømt dårlig samvittighed over ikke at svare på
henvendelsen straks, når nu afsenderen godt ved at man har modtaget den.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Erik Olsen

Dato : 09-01-10 12:35

Jørgen Grandt wrote:

> Desuden er der dømt dårlig samvittighed over ikke at svare på
> henvendelsen straks, når nu afsenderen godt ved at man har modtaget
> den.

Hvorfor mener du det? Så skulle jeg og mine kolleger gå rundt med
konstant dårlig samvittighed? Beklager, sådan fungerer virkelighedens
verden ikke. Det er en af grundene til at funktionen i praksis er
afskaffet i vores firma.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 09-01-10 13:37

Erik Olsen skrev:

> Hvorfor mener du det? Så skulle jeg og mine kolleger gå rundt med
> konstant dårlig samvittighed?

Tro mig, det er jeg ligeglad med om I gør eller ikke gør. Måske er I
kynikere, måske er I engle. Men jeg vil godt uddybe min holdning med en
fiktiv situation:

Jeg modtager en mail fra Børge som har indstillet sit mailprogram til
automatisk og bevidstløst at bede om kvittering fra modtageren. Eller
han beder manuelt programmet om at anmode om kvittering. Hvis jeg
accepterer at en kvittering skal sendes, så snart jeg åbner Børges mail,
så ved han at jeg har modtaget den, selvom jeg måske først har tid til
at læse endsige svare på den om en måned. Børge går så i dagevis og
venter utålmodigt i takt med at jeg fortæller mig selv, at nu må jeg sgu
se at få læst og besvaret Børges besked. Men jeg gider faktisk ikke!
Dérfor trykker jeg altid på Nej-knappen, når den automatiske anmodning
spørger om jeg vil kvittere. Så kan jeg selv vælge om og hvornår jeg vil
svare med en individuel ikke-automatisk tilbagemelding.

> Beklager, sådan fungerer virkelighedens verden ikke.

Sorry! Alvidende Olsen slog til igen.

> Det er en af grundene til at funktionen i praksis er afskaffet i vores
> firma.

'Funktionen'? At bede om 'automatisk' kvittering - eller aldrig at
kvittere? Måske taler vi forbi hinanden; det er set før ...

--
Jørgen Grandt
- som altid kun udtaler sig på egne vegne

Fra : Erik Olsen

Dato : 09-01-10 14:08

Jørgen Grandt wrote:

> [...]
> automatiske anmodning spørger om jeg vil kvittere. Så kan jeg selv
> vælge om og hvornår jeg vil svare med en individuel ikke-automatisk

Af de samme grund har jeg mine mailprogrammer sat op til aldrig at
svare.

Hvis folk er meget utålmodige, så kan de gribe knoglen og få at vide
hvornår jeg har tid til at tage mig af deres henvendelse.

> 'Funktionen'? At bede om 'automatisk' kvittering - eller aldrig at
> kvittere?..

Begge.

Fra : Brian Kals

Dato : 09-01-10 17:38

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse

> Dérfor trykker jeg altid på Nej-knappen, når den automatiske anmodning
> spørger om jeg vil kvittere. Så kan jeg selv vælge om og hvornår jeg vil
> svare med en individuel ikke-automatisk tilbagemelding.

Helt enig Jørgen.

Jeg har det samme med SMS, jeg svare når jeg har tid og lyst.
Hvis det er noget vigtig, så må folk ringe.

Mvh
Brian

Fra : Bæ9

Dato : 09-01-10 17:43

> Tro mig, det er jeg ligeglad med om I gør eller ikke gør. Måske er I
> kynikere

eller offentligt ansat

Fra : Erik Olsen

Dato : 09-01-10 18:53

Bæ9 wrote:

> eller offentligt ansat

Næh, ansat i et privat firma med overskud og i kraftig vækst. Vi har
ikke tid til spam.

Fra : Jubii

Dato : 09-01-10 20:49

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen

> Næh, ansat i et privat firma med overskud og i kraftig vækst. Vi har
> ikke tid til spam.

Hvad laver du så på spammernes paradis: usenet.dk?
Og lidt spam til dk.grupperne har du ikke noget imod at skrive selv.

Fra : Bæ9

Dato : 09-01-10 21:10

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i meddelelsen
> "Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad laver du så på spammernes paradis: usenet.dk?
> Og lidt spam til dk.grupperne har du ikke noget imod at skrive selv.

hehe - ja, det er sjovt det her

Fra : Bæ9

Dato : 09-01-10 21:09

> Næh, ansat i et privat firma med overskud og i kraftig vækst.

næhhh - det lyder i sandhed ikke til at være offentligt

Fra : Palle

Dato : 11-01-10 17:55

On 2010-01-09 18:52:30 +0100, Erik Olsen said:

> Næh, ansat i et privat firma med overskud og i kraftig vækst. Vi har
> ikke tid til spam.

Hvilket firma er der her tale om?

Bare nysgerrig.

--
Med venlig hilsen / Best regards

Palle

Fra : Erik Olsen

Dato : 11-01-10 18:40

Palle wrote:

> Hvilket firma er der her tale om?
>
> Bare nysgerrig.

Babcock & Wilcox Vølund A/S.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 12-01-10 00:25

Erik Olsen skrev:

> Babcock & Wilcox Vølund A/S.

Samme Vølund som dette:
http://www.grandts.dk/Amager/oeresundsvejsfabrikker.htm
men på en nyere adresse?

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Erik Olsen

Dato : 12-01-10 18:16

Jørgen Grandt wrote:

> Samme Vølund som dette:
> http://www.grandts.dk/Amager/oeresundsvejsfabrikker.htm
> men på en nyere adresse?

Firmaet er ikke helt samme, for det har udviklet sig ganske meget siden
ved diverse frasalg og opkøb, skiftende ejere etc. Vaskemaskinerne
forsvandt for mange år siden

Se http://www.volund.dk/

Fra : Bæ9

Dato : 11-01-10 20:54