Hhælp til tydning: Begravelse i Kal
Fra : Jens N. Jensen

Dato : 07-01-10 23:22

Undskyld jeg spørger igen, men jeg ved at det er her ekperterne sidder.
Jeg har pudset brillerne før jeg sendte denne hertil, men var alligevel
ikke i stand til at finde ud af det:

Kalvehave Kirkebog 1748-1783, Opslag 113

Nede på venstre side er en indførsel "Gaardm. Ebbe Hansens Tvilling Søn
Esben 13 uger"

Så vidt, så godt.

Men hvilken dato skete det?

Jeg benytter Thygesens fortræffelige program "Dage", men finder intet
passende der.

Jeg har et hurtigt opslag under denne URL:
http://www.jtnj.net/sp03/sp03.html

Jeg takker for enhver hjælp.

Med venlig hilsena

Jens N. Jensen

Fra : Arne Nielsen

Dato : 08-01-10 07:39

Jens N. Jensen skrev:
> [...]
> passende der.
>
> Jeg har et hurtigt opslag under denne URL:

Ifølge Bauers kalender:
Festo Virid. = Festo Viridium dies, cæna Domini. På dansk: Skærtorsdag.

Venlig hilsen
Arne

Fra : Jens N. Jensen

Dato : 09-01-10 01:11

Arne Nielsen wrote:

> Ifølge Bauers kalender:
> Festo Virid. = Festo Viridium dies, cæna Domini. På dansk: Skærtorsdag.
>
> Venlig hilsen
> Arne

Mange tak for hjælpen.

Bedste hilsenre