Andet multimedie
bentjuul 3670
Gratis billedprogrammer som kan håndtere "~
Fra : Anette

Dato : 04-01-10 17:19

Findes er overhovedet nogle gratis billedbehandlingsprogrammer, som kan
arbejde i lag?

Hilsen Anette

Fra : Morten Lind

Dato : 04-01-10 17:48

"Anette" <anettelinnea(@)pc.dk> wrote:

> Findes er overhovedet nogle gratis billedbehandlingsprogrammer, som kan
> arbejde i lag?
>
> Hilsen Anette

GIMP <http://www.gimp.org/>

M.

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 06-01-10 18:45

> GIMP <http://www.gimp.org/>

Og så kan en stor del af de guides, der er skrevet til PhotoShop, bruges
direkte i Gimp.

Jeg kan ikke lige finde den, men jeg har set en sammenligning af menuer
og funktioner, hvor der ikke er den store forskel mellem de to.

Og vil man gerne have Gimp til at ligne PS, kan man selv lave menuerne om.

Mvh
Stefan (Der kun lige er startet med Gimp, men er positivt overrasket).

Fra : Rado

Dato : 07-01-10 04:35

On Mon, 4 Jan 2010 17:18:56 +0100, "Anette" <anettelinnea(@)pc.dk>
wrote:

>Findes er overhovedet nogle gratis billedbehandlingsprogrammer, som kan
>arbejde i lag?

Serif PhotoPlus SE er gratis, men ikke helt ny:

http://www.freeserifsoftware.com/software/photoplus/

PhotoPlus 9 er nyere, kan fås til ca 85 kr:

http://www.freeserifsoftware.com/software/photoplus/photoplus-upgrade.asp

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : Klaus

Dato : 17-01-10 22:35

Også Paint.NET anvender lag. Jeg er iøvrigt ved at lave en dansk
oversættelse af Paint.NET.

vh. Klaus