Menstrup Bryggeri
Fra : hbj

Dato : 03-01-10 12:08

Godt nytår.

Kender nogle af jer noget til Menstrup Bryggeri (beliggende mellem
Næstved og Skælskør) bortset fra de to forskellige etiketter der
eksisterer, en juleøl og en lys pilsner.
Bryggeriet solgte også øl i fustager. Eksisterer der etiketter til en sådan?

Hilsen Henning Jensen.

Fra : KC

Dato : 03-01-10 12:37

hbj skrev:
> [...]
> eksisterer, en juleøl og en lys pilsner.
> Bryggeriet solgte også øl i fustager. Eksisterer der etiketter til en

Hej Henning"

Menstrup Bryggeri har følgende data:

Grundlagt ca 1883 af Mads Nielsen
Ca 1891-1930 drives bryggeriet af R. Nielsen, hvorefter det indtil 1948
drives af dennes enke - fra 1948 og til caq 1964 hvor det lukker er det
Harry Nielsen der driver bryggeriet.

Jeg har juleøl etiketten og så en hvidtøl - den lyse pilsner kender jeg
ikke.

Sandsynligvis har der ikke været etikette til fustage

Mener i øvrigt jeg har set en fustage med Menstrup Bryggeri brændt ind i
Andelslandsbyen Nyvang

Mvh

Kay-Verner

Fra : hbj

Dato : 03-01-10 12:50

On 03-01-2010 12:36, KC wrote:

> Jeg har juleøl etiketten og så en hvidtøl - den lyse pilsner kender jeg
> ikke.

Tak for svar. Jeg begik en fejl, du har ret, det var hvidtøl og ikke lys
pilsner der blev brygget.

Hilsen Henning Jensen

Fra : Peter Loumann

Dato : 04-01-10 14:18

On Sun, 03 Jan 2010 12:36:44 +0100, KC wrote:

> Grundlagt ca 1883 af Mads Nielsen

som siden 1864 var hvidtølsbrygger i Næstved, Lille Brogade, nu Farvergade,
nu nr. 7

http://huse-i-naestved.dk/brohus/farvergade07.html

--
pl

Fra : hbj

Dato : 04-01-10 19:03

Tak for svar.

Spændende med bryggeriets fortid i Næstved.
Og jeg vil besøge Andelslandsbyen Nyvang for at se fustagen.

Hilsen Henning Jensen