Andet multimedie
bentjuul 3670
program til udfærdigelse af diplomer
Fra : B.K.

Dato : 04-01-10 06:39

Jeg skal have lavet 3 forskellige diplomer og ved ikke rigtig hvilken
software som vil være det optimale.
Links/forslag til software,borders,icons m.m er velkommen.
Takker for al hjælp.
Kjeldsen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 04-01-10 11:13

In article <4b417f12$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"B.K." <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg skal have lavet 3 forskellige diplomer og ved ikke rigtig hvilken
> software som vil være det optimale.
> Links/forslag til software,borders,icons m.m er velkommen.

Det bedste er et dtp-program, men du kan bruge enhver office-pakke, fx Microsoft Office
eller OpenOffice.
Det letteste er at finde en skabelon (template) i programmet, og hvis der ikke er nogle,
så downloade en.

Her er et par skabeloner til det gratis Openoffice:
http://templates.services.openoffice.org/en/search/node/diploma

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : N Dude

Dato : 04-01-10 13:08

B.K. wrote.:

> Jeg skal have lavet 3 forskellige diplomer og ved ikke rigtig hvilken
> software som vil være det optimale.
> Links/forslag til software,borders,icons m.m er velkommen.
> Takker for al hjælp.

Det afhænger vel af, hvor mange penge du har til det?

Er det en engangsforstilling, så er det nok nemmeste at hente dem på nettet.
Der er sikkert tonsvis af færdige diplomer, man bare skal sætte navn i.
Alternativet er fx. Microsoft Publisher, den kan fås billigt. En trial kan
hentes på nettet og virker uden begrænsninger i 60 dage.

Kan du finde en ældre Corel Draw billigt, så er den osse god. Der er et hav
af borders og andet med. Til den slags bruger jeg selv en ældre udgave af
Micrografx Designer. Den har tonsvis af borders og clipart og andre dimser,
og da jeg har brugt den siden '89 til diverse DTP er det hurtigt at lave.
Der burde være en gratis version her:
http://downloads.zdnet.com/abstract.aspx?docid=416199 Det er antageligvis
det absolut bedste tegneprogram, der er lavet til en PC. I dag hedder den
Corel designer. Der er også en masse færdige diplomer.

Fra : John V.

Dato : 27-01-10 13:22

"B.K." <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> software som vil være det optimale.
> Links/forslag til software,borders,icons m.m er velkommen.

http://www.avery.dk/dk1/downloads/software.jsp

Avery er gratis og på dansk, samt fylder ikke ret meget.
Selve grafiken laves i andre programmer f.eks. paint.net.
Eller du kan bruge noget af den clipart du helt sikkert allerede har
liggende.
Findes også til Mac.