Ølforretningen "Helsingør"
Fra : KC

Dato : 03-01-10 00:44

Hejsa!

Er der nogen der kender til ovennævnte... Lå Rigensgade 21.

Mvh

Kay-Verner

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 03-01-10 01:53

KC skrev:

> Hejsa!
>
> Er der nogen der kender til ovennævnte... Lå Rigensgade 21.

I hvilken by?

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 03-01-10 11:27

Jørgen Grandt skrev:

> I hvilken by?

København. Det var i 1880/1890-erne at Carlsberg havde
decentrale, autoriserede øltapperier, som fik udleveret
etiketter fra bryggeriet, med adresserne påtrykt. Her kan
man se flere af dem:

http://www.123hjemmeside.dk/carlsberg-etiketter/6117426

Ølforretningen "Helsingør" lå åbenbart i nr. 21, lige ved
siden af Metodistkirken, som ligger i nr. 19. Jeg ved ikke
mere om det, end det KC sikkert selv har fundet frem.

P.s.
I dag ligger nr. 21 lige over for Gernersgade. Interessant
at Gernersgade tilsyneladende endnu ikke fandtes, i den
ende, på kortet fra 1886. Først i 1893 udstraktes navnet
frem til Rigensgade og afløste på denne strækning navnene
Meriansgade og Kamelgade. [kilde Storbyens Stednavne].

--
'rluf :·) »bedre nytår«

Fra : KC

Dato : 03-01-10 11:48

Jørgen Grandt skrev:

> I hvilken by?

Som Herluf skriver - helt korrekt...

Har en hel del som jeg mangler oplysninger om - tager gerne til
forskellige arkiver og "graver" nærmere - men sparer jo lidt tid hvis
der er nogen herinde der ved mere

mvh

Kay-Verner

www.123hjemmeside.dk/beerlabels