Lige margner i tabel
Fra : Erik Gaden

Dato : 02-01-10 11:45

Selv om jeg indtaster teksten justeret med lige margner, og selv
om den vises sådan i FP, så vises den som venstrejusteret når den
uploades til Internettet.
Det er kun et problem i en tabelopstilling. Alle andre steder på
min hjemmeside vises teksten med lige margner - når jeg har
justeret til dette forstås.

Se evt. tabellen her: http://www.hounddogs.dk/faq.htm

Nogen der kan hjælpe med dette?

Med venlig hilsen
Erik Gaden

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 03-01-10 02:02

Erik Gaden skrev:

> Selv om jeg indtaster teksten justeret med lige margner, og selv
> om den vises sådan i FP, så vises den som venstrejusteret når den
> uploades til Internettet.
> Det er kun et problem i en tabelopstilling.

Der er antagelig tale om en eller anden HTML-kode, som mangler, er
defekt eller i overskud.

Men! Drop dog ideen med lige højremargen, hvis det er det du efterlyser.
Den slags bevirker at mellemrummene mellem ordene bliver uensartet, og
at flere lange ord på én linje vil blive trukket ud, så bogstaverne
skriger til hinanden. Altsammen noget som gør læsbarheden ringere for
dine webbesøgende.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Erik Gaden

Dato : 03-01-10 20:31

Jørgen Grandt wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> [...]
> at flere lange ord på én linje vil blive trukket ud, så bogstaverne
> skriger til hinanden. Altsammen noget som gør læsbarheden ringere for

Tak for svar!
Det er selvfølglig rigtigt at mellemrummene mellem ordene ikke bliver helt
ens ved denne justering. Jeg synes nu det overordnede indtryk af en side med
lige margner er at foretrække. Den giver mig mere appetit på at læse, -trods
ulempen med mellemrummene. Vensterjustering kommer let til at se lidt for
rodet ud efter min mening.
Jeg er tilbøjlig til at give dei ret i at der nok er HTML kodningen der er i
u-du. Jeg kan bare ikke knække nøden selv.

Mvh Erik