Lave brevpapir i Outlook 2007
Fra : Peter

Dato : 31-12-09 10:28

Hej NG!

Er der en eller anden som kan hjælpe med et problem!

Jeg har "forsøgt" at lave et brevpapir (e-mail) med et logo i venstre side.
Det ser umiddelbart rigtigt ud, men øverst på mailen vises nogle ikoner: en
gul kuvert "Meddelse" samt et billede "image003.jpg".

Jeg har tidligere i Outlook Express lavet det samme brevpapir uden disse
ikoner var at se.

Hvis een fra NG vil se på problemet, sender jeg gerne brevpapiret til
nærmere "analyse".

hilsen
Peter

Fra : carlsen

Dato : 01-01-10 12:51

Ja, jeg ved godt, at det er uden for emnet, men kan nogen sige,
hvorfor en del af
indlæggene er skrevet med udeladelse af de danske bogstaver - æ ø å ?
Måske Peter selv vil fortælle ?

Godt Nytår ! Jørgen

Fra : Bæ9

Dato : 01-01-10 21:04

"carlsen" <kapp33@gmail.com> skrev i meddelelsen
Ja, jeg ved godt, at det er uden for emnet, men kan nogen sige,
hvorfor en del af
indlæggene er skrevet med udeladelse af de danske bogstaver - æ ø å ?

en hel del af disse indlæg er skrevet uden æ, ø og å af rent krukkeri

Fra : Peter

Dato : 01-01-10 23:08

> en hel del af disse indlæg er skrevet uden æ, ø og å af rent krukkeri

Hej Bæ9!

Sikken dog en uhyrlig og forkert påstand. Hvad med lidt hjælp i stedet for!

Dét du dermed lukker ud (af bagenden) = (din signatur) lugter ikke særlig
godt. Vel

hilsen
Peter

Fra : Bæ9

Dato : 02-01-10 15:35

"Peter" <kontakt@morgenmusikken.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> for!
>
> Dét du dermed lukker ud (af bagenden) = (din signatur) lugter ikke særlig

hehe - det er set værre

Fra : Peter

Dato : 01-01-10 22:59

Hej Jørgen!

Jeg kan godt "se" problemet, men kender ikke årsagen
For en god ordens skyld, er alle danske bogstaver (æ ø å) er med i teksten
når jeg sender den herfra.
Altså: Der er nu 2 problemer som skal klares.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-01-10 23:06

"carlsen" <kapp33@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Ja, jeg ved godt, at det er uden for emnet, men kan nogen sige,
> hvorfor en del af
> indlæggene er skrevet med udeladelse af de danske bogstaver - æ ø å ?

Ingen problemer her - skyldes formentlig samspillet med Google Groups,
som du bruger - de kan godt smadre formatet lidt - brug en rigtig
news-reader i stedet, så er du ude over de problemer - hvis den er sat
rigtigt op.......

Men som du selv nævner, så er det langt udenfor emnet her - prøv i
stedet at spørge i news:dk.edb.internet.software.mail+news

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : jos

Dato : 02-01-10 17:35

Jan Vestergaard wrote:

> [...]
>
> Men som du selv nævner, så er det langt udenfor emnet her - prøv i
> stedet at spørge i news:dk.edb.internet.software.mail+news

Det skyldes formentligt at afsender bruger tegnsæt UTF(8/16/32)
(krukkeri???) hvor de fleste af os andre bruger det stadigt anbefalede
latin ISO-8859-1

finn

Fra : Peter

Dato : 02-01-10 23:38

> Det skyldes formentligt at afsender bruger tegnsæt UTF(8/16/32)
> (krukkeri???) hvor de fleste af os andre bruger det stadigt anbefalede
> latin ISO-8859-1
>
> finn

Hvor "ser" man dét ? og hvordan "laver" man dét om ?

hilsen
Peter

Fra : jos

Dato : 03-01-10 13:32

> Hvor "ser" man dét ? og hvordan "laver" man dét om ?
Får alle "krukkerne" til at gå ind i (OE)
funktioner->indstillinger->Send->intl afsendelse og vælge "vesteuropæisk
iso"

Hvis det ikke lykkes, afhjælper du selv problemet ved at gå i
funktioner->indstillinger->læsning->intl indstillinger og fjerne hakket ved
"brug standardsæt ved indgående"

finn