Linieafstand i rulleliste
Fra : Erik Gaden

Dato : 30-12-09 22:13

Selv om jeg ændre på linieafstanden under: Egenskaber for felt >
formater > afsnit > linieafstand, har det ingen effekt på
visningen i rulllisten. Jeg har også prøvet at ændre %-tallet i
programkoden, f.eks til "line-height: 500%" hvilket burde give en
fem-dobbelt linieafstand. Der sker bare ikke noget...
Se evt. her: http://www.hounddogs.dk/Repertoire.htm

Kan nogen forklare hvordan jeg kan ændre linieafstanden?

Venlig hilsen
Erik

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 30-12-09 22:45

Det er nok ikke muligt i en rulleliste eftersom den jo er beregnet til at
man kan klikke på navnene og så føres over til de relevante steder/sider.

Kunne du ikke i stedet lave sammenfoldelige lister, så man kan klikke på en
overordnet genre og så få dem at se i den valgte rækkefølge?

Jeg forstår at du gerne vil have at folk skal bladre, men det er vel lige så
nemt at lade dem scrolle nedad en side med sammenklappelige lister eller
blot lade dem scrolle nedad på en side som det er at bede dom om at aktivere
musehjulet (hvis man har en sådan mus).

Du kunne så evt. lave en rulleliste hvori du sætter en tom henvisning - så
kan det være at du får det som du ønsker.

Men det kan også godt være at Karlsen kender en metode til at gøre som du
vil?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 30-12-09 22:54

At definere linieafstand giver ikke mening i en rulleliste eller anden
liste da der ikke er linier som sådan men options.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 30-12-09 23:37

Netop min opfattelse, men din forklaring er bedre.
By the way: er Sharepoint designer (som vist kan downloades fra nettet)
virksom i Windows 7 og i Windows Vista?

Med venlig hilsen
Arne H. Wilstrup

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-01-10 03:52

Mig bekendt virker den fint begge steder.

Godt Nytår.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Erik Gaden

Dato : 01-01-10 18:11

Tak til begge for kvalificeret svar. Jeg opfatter det sådan at
linieafstanden ikke kan justeres.

Mev venlig hilsen, og godt nytår
Erik Gaden

Fra : oz7aik

Dato : 02-01-10 23:03

kan du ikke indsætter kode <br>

Jbp

Fra : Erik Gaden

Dato : 03-01-10 20:22

oz7aik wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> kan du ikke indsætter kode <br>
>
> Jbp

Nej, det virker ikke synes jeg...
Jeg har nu løst problemet ved at lave "tomme linier" mellem de
"rigtigt linier".

Mvh

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 02-01-10 23:37