Kopiering af sider på Arkivalier Online!
Fra : Margit Olsen

Dato : 30-12-09 16:27

Jeg takker for de mange forslag på kopieringen. Jeg har forsøgt det som
Inge-Lise Trampedach har foreslået, men det virker ikke rigtigt. Jeg kan
ikke få printet filen ud.

Poul E. jørgensen har foreslået noget andet, hvor jeg skal klikke på tasten
"Print Screen" på mit tastatur, men sådan en knap har jeg ikke. Det lød
ellers meget nemt.

Det sidste, er et program jeg kan hente, men der er en del reklamer kan jeg
forstå. Og det er jeg ikke så interesseret i.

Kan det tænkes, at der findes en anden mulighed. Det er jo egentlig
mærkeligt, at man ikke bare kan printe et billede ud af siden man sidder og
kikker på!!!!!!!

Mvh Marsgit Olsen

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 30-12-09 19:37

> Poul E. jørgensen har foreslået noget andet, hvor jeg skal klikke på
> tasten
> "Print Screen" på mit tastatur, men sådan en knap har jeg ikke. Det lød
> ellers meget nemt.

--------------
Det kan jeg dårligt tro!
Øverste række til højrefor alle F-tasterne, sidder en tast mærket "Print
Screen" på samme tast står også "Sys Rq"

Hvis tastaturet er nogenlunde som det plejer at være (Der kan være lidt
forskel) så sidder til højre for omtalte, tasten "Scroll Lock" og til højre
for den igen tasten "Pause".
Det kan tænkes hvis maskinen er en bærbar, det ser lidt anderledes ud.
Knæk og bræk.
Flemming

Fra : Finn

Dato : 30-12-09 20:08

Der står sikker ikke Print Screen på tasten med derimod Print Scrn og
for at for at det skal virke skal man samtidig trykke på Shift.

Det får man dog ikke et print af skærmen af, men derimod gemmes der et
skæmbilled der
kan sættes ind i et billedbehandlingsprogram som f.eks. Paint (Window
standard)

Programmet Paint ligger under programmer - tilbehør.

For at sætte billedet af skærmen ind, efter man har trykket på Shift og
Print Scrn samtidig,
trykker man CTRL og V samtidig.

Derefter kan billedet udprintes.

Men det er stadig lettere bare gemme siden fra Arkivalieronline, dette gøres
ved at trykke på disketten i øverste venstre hjørne
når man sidder og ser på de forskellige sider i kirkebogen. Derefter står
der f.eks. data_kirkeboeger_079_1_001_K01-01-A.Tif.

Dette er navnet på det billed man nu gemmer på sin computer. Husk at se hvor
billedet bliver gemt, så du kan finde det igen.

Når det er gemt åbner du det bare med ovennævnte Paint eller et andet
billedbehandlingsprogram.

Du kan vælge at bruge irfanview der er et nemt og hurtigt
billedbehandlingsprogram,.
Findes på
http://download.cnet.com/IrfanView/3000-2192_4-10021962.html?part=dl-IrfanView&subj=dl&tag=button

Og der er ingen reklamer i det program.

Håber det hjalp dig.

Mvh Finn. 4220.

Fra : hbj

Dato : 30-12-09 21:55

On 30-12-2009 16:26, Margit Olsen wrote:

> Kan det tænkes, at der findes en anden mulighed. Det er jo egentlig
> mærkeligt, at man ikke bare kan printe et billede ud af siden man sidder og
> kikker på!!!!!!!

Hej

Fra PC-World kan du hente dette lille gratis program:

http://www.pcworld.com/downloads/file/fid,68497-order,1-page,1/description.html

Det kan tage billeder af hele skærmen men også dele af skærmen efter
eget valg og gemme billedet i forskellige formater som f.eks. jpg.

Jeg har set at i nogle af de nye Windows 7 versioner er denne funktion
indbygget og ligger som et lille selvstændigt program i mappen
Start>>Programmer>>Tilbehør

Hilsen Henning Jensen

Fra : hbj

Dato : 30-12-09 23:00

Jeg glemte at tilføje at du selvfølgelig også kan printe ud med det
lille program.

Hilsen Henning Jensen