Andet multimedie
bentjuul 3670
Adobe Fireworks - hvordan dele op - kan I ~
Fra : carjuth

Dato : 30-12-09 13:02

Hej Alle

Nu skal vores forening lave en ny hjemmeside: www.callisto.dk

Jeg bruger Joomla
Har downloadet en skabelon
Baggrunden er en PNG-fil
Se den på: www.callisto.dk/style1-bg-source.png
Jeg vil gerne ændre i skabelonen - bla fjerne alle de der figurer - så der
KUN er græs

Jeg prøvede først at tage den ind i Illustrator
MAn kan ikke "opdele gruppe" - så man kan fjerne de enkelte figurer

Da jeg har hørt at den er lavet i Fireworks tager jeg png'en ind i Fireworks
Her kan jeg heller ikke se at man kan fjerne de enkelte elementer - og
dog.... kan man det?
Jeg trykker Ctrl A inde i Fireworks og så kan jeg se at alle delene bliver
markeret enkeltvis....?
Så måske kan man godt dele op? Men hvordan?
Og...... Hvordan får jeg den gemt i en fil jeg kan arbejde med i Illustrator
(som jeg kan bruge lidt til husbehov)

Håber det gav mening . og håber I kan/vil hjælpe!

Hilsen
Carsten
carjuth

--
Hilsen
Carsten

Fra : N Dude

Dato : 31-12-09 16:56

carjuth wrote.:

> Jeg prøvede først at tage den ind i Illustrator
> MAn kan ikke "opdele gruppe" - så man kan fjerne de enkelte figurer

Nøø, fordi det er en fil lavet i Adobe FW. Der er brugt lag og mange af dem
endda. Hver eneste lille dims ligger i sit eget lag, så det er bare at gå i
gang med at slette de aktuelle lag.
Gå ind på min ipadresse / samme filnavn, der har jeg fjernet en del af
topfigurene. Resten kan du selv mosle med

Vær obs på, at det er en specifik A. FW fil, så A. PS er ikke egnet. Brug
kun FW.

Yderligere kan jeg ikke hjælpe, fordi jeg har intet anvendeligt kendskab til
den måde, png filen er opbygget på. Det er et format, jeg faktisk aldrig har
arbejdet med.

Godt nytår!

Fra : /Peter

Dato : 31-12-09 19:39

"carjuth" <cjt@fjerndennetekst-callisto.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Alle
>
> Nu skal vores forening lave en ny hjemmeside: www.callisto.dk

Enkelte elementer i en gruppe vælges med den hvide pil (den højre) i
toolboksen.