lokalhistorie - østerbro
Fra : jesper

Dato : 28-12-09 06:28

Jeg arbejder i øjeblikket med et projekt om gartnerier omkring
København i første halvdel af 1800- tallet. I den forbindelse har jeg
interesseret mig lidt for "Svend Hansen" der efter sigende skulle have
købt den 17. blegedam til gartneri i første årti af 1800-tallet. Nu er
jeg stødt på at der på denne grund allerede i 1700årene skulle være
opført en større ejendom, hvor grav Trampe skulle have boet? Af
skattebetalingen for årene 1825 - 1840 fremgår det at den skulle ejes
af en hr. Svendsen ( måske Svend Hansens søn?)

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 28-12-09 14:39

jesper skrev bl.a.:

> Jeg arbejder i øjeblikket med et projekt om gartnerier omkring
> København i første halvdel af 1800- tallet.

Google er immer vor ven: http://www.2100lokalhistorisk.dk/ - Prøv at
kontakte de vidende mennesker dér.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Svend-Erik Lindberg

Dato : 28-12-09 15:19

> [...]
>skattebetalingen for årene 1825 - 1840 fremgår det at den skulle ejes
>af en hr. Svendsen ( måske Svend Hansens søn?)

Hvad er det helt præcist, du gerne vil vide?
Hvor lå grunden? Har du en adresse eller et matrikelnummer?
I 1834 boede der en grev Friderich Christopher Just Gerhardt Trampe med
familie i Lille Strandstræde 62, København.

Mvh
Svend-Erik Lindberg