Harzen til sommer - hvor starter man?
Fra : Heidi

Dato : 27-12-09 20:10

Vi har fået en ide om at køre til Harzen i sommerferien 2010, og det er
selvfølgelig lidt i god tid at begynde at planlægge, men jeg kunne godt
tænke mig at forberede lidt mht. hvilket område man "skal" bo i, og hvad
man skal se dernede.
Det bliver sikkert noget med at vi kigger på vejrudsigten når vi får
ferie, og ser det ud til dårligt vejr herhjemme og bedre dernede, så
søger vi efter et hotel på booking.com, og så kører vi bare. Men derfor
kan man jo godt være lidt forberedte allerede nu

Altså - har i tips til gode hjemmesider hvor man kan få et overblik over
hvilket område der er godt at bo i, og hvilke seværdigheder der er?
Gerne noget på dansk, men engelsk er også fint, og tysk kan til nød gå.

På forhånd tak.

--
Heidi

Fra : Heidi

Dato : 27-12-09 20:13

Heidi wrote:

> [...]
> over hvilket område der er godt at bo i, og hvilke seværdigheder der
> er? Gerne noget på dansk, men engelsk er også fint, og tysk kan til

Og personlige erfaringer er selvfølgelig også meget velkomne, skal jeg
lige huske at sige.
Vi er to voksne og en dreng på 13 til den tid, som sagtens kan finde sig
i seværdigheder for voksne også

--
Heidi

Fra : Preben Andersen

Dato : 27-12-09 22:17

"Heidi" <nospam@hejdi.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> hvilket område der er godt at bo i, og hvilke seværdigheder der er? Gerne
> noget på dansk, men engelsk er også fint, og tysk kan til nød gå.

Du kan jo starte her:
http://tgt.dk/guide/europa/tyskland/harzen/sevaerdigheder/

eller her:
http://www.harzinfo.de/

og så ellers søge på Google, så finder du mange timers læsning.
--
mvh/Preben

Fra : ABJ

Dato : 27-12-09 23:13

> [...]
> hvilket område der er godt at bo i, og hvilke seværdigheder der er? Gerne
> noget på dansk, men engelsk er også fint, og tysk kan til nød gå.

Du skriver ikke hvordan I vil overnatte, hvis I er til lækkert hotel kan jeg
varmt anbefale Gotisches Haus i Wernigerode, ligger lige ved siden af
rådhuset.

Superlækkert, bestil med halvpension, vi gav ca. 1300 kr. for tre
overnatninger sidste sommer, se under "Arrangements" 3 = 2

http://www.travelcharme.com/hotels/gothisches-haus.html

Hilsen Aksel

Fra : Patrick

Dato : 04-01-10 14:16

On 27 Dec. 2009, 20:09, "Heidi" <nos...@hejdi.dk> wrote:
> [...]
> hvilket område der er godt at bo i, og hvilke seværdigheder der er?
> Gerne noget på dansk, men engelsk er også fint, og tysk kan til nød gå.

Hej Heidi,

Jeg har kun en lille bemærkning vedr. hotel: Prøv så vidt muligt, at
undgå Pony Hotel .. Det var ikke det fedeste, specielt ikke maden.

Fra : Israeli

Dato : 05-01-10 18:48
Fra : Ole Damgaard

Dato : 05-01-10 19:00

> [...]
> hvilket område der er godt at bo i, og hvilke seværdigheder der er?
> Gerne noget på dansk, men engelsk er også fint, og tysk kan til nød gå.

Goslar er efter min mening et must - omend der er mange turister om
sommeren. Hvis I søger ægte tysk charme med et godt lokalt køkken til
rimelige priser, kan jeg anbefale dette lille hotel midt i byen:
http://www.booking.com/hotel/de/altstadt-gosequell.html?aid=306915;sid=827faf66ce1116da859e9dc9f228810a
mvh ole