Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvordan laver man skygger i Illustrator 10
Fra : carjuth

Dato : 26-12-09 13:08

Jeg er nybegynder med Illustrator:
Jeg har 2 spørgsmål:
Jeg har et par rammer med fotos som skal have en skyggeeffekt (skal se ud
som om de danner skygger på de underliggender billeder)

1) Hvordan laver man skygger i Illustrator

2) Min baggrundsfarve skal være sort: Det har jeg gjort ved at lave en sort
kasse og lægge den bagerst i et lag, som er låst. Er det den rigtige måde at
gøre det på, eller kan man stille baggrundsfarve i Illustrator?

--
Hilsen
Carsten

Fra : Max

Dato : 26-12-09 19:43

Hej

> Jeg har et par rammer med fotos som skal have en skyggeeffekt (skal
> se ud som om de danner skygger på de underliggender billeder)

Illustrator er til at tegne med, det du efterlyser er noget et
fotoredigeringsprogram som f.eks. PhotoShop er født til, så
hvorfor ikke bruge sådan et program ?

--
Mvh Max

Fra : carjuth

Dato : 27-12-09 00:17

> Illustrator er til at tegne med, det du efterlyser er noget et
> fotoredigeringsprogram som f.eks. PhotoShop er født til, så
> hvorfor ikke bruge sådan et program ?

Jo, men det er fordi jeg bedst kan lige at skalere ting og bruge tekst i
Illustrator. Men jeg kunne fx. redigere billederne først i Photoshop og så
tage dem ind i Illustrator

Fra : carjuth

Dato : 27-12-09 00:18

> [...]

Illustrator. Men jeg kunne fx. redigere billederne først i Photoshop og så
God ide

Ved du hvordan man laver det i Photoshop?

Fra : Morten Lind

Dato : 27-12-09 08:00

carjuth <cjt@fjerndennetekst-callisto.dk> wrote:

> [...]
> kasse og lægge den bagerst i et lag, som er låst. Er det den rigtige måde at
> gøre det på, eller kan man stille baggrundsfarve i Illustrator?

<http://homepage.mac.com/mortenlind/web-mappe/drop_shadow.png>

M.