Hvordan skifter jeg makøren ud med et valg~
Fra : Nicklas

Dato : 24-12-09 12:01

Jeg mangle lidt hjælp til at ændre makøren(musen) om til et
billede.

MVH
Nicklas V Knudsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Stig Johansen

Dato : 24-12-09 13:34

"Nicklas" <nicklasvedsted@hotmail.com> wrote in message
> Jeg mangle lidt hjælp til at ændre makøren(musen) om til et
> billede.

Du skal bare angive en cursor som eks (CSS):
cursor: url(/cursor/cursor_2px.cur),text ;

Hvordan din cursor ser ud er helt op til dig selv.

--
Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-12-09 13:59

Stig Johansen wrote:
> "Nicklas" <nicklasvedsted@hotmail.com> wrote in message
>
> Du skal bare angive en cursor som eks (CSS):
> cursor: url(/cursor/cursor_2px.cur),text ;
>
> Hvordan din cursor ser ud er helt op til dig selv.

Du skulle måske også lige fortælle hvilket filformat billedet skal gemmes i
inden omdøbning til .cur?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Nicklas

Dato : 24-12-09 16:29

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Du skulle måske også lige fortælle hvilket filformat billedet skal gemmes i
> inden omdøbning til .cur?
>
> --
> Med venlig hilsen
> Erik Ginnerskov
> http://hjemmesideskolen.dk - http://ginnerskov.dk
> http://html-faq.dk

Hvor skal "cursor" ligge henne i body eller i en for sig selv

Fra : Stig Johansen

Dato : 24-12-09 16:42

Erik Ginnerskov wrote:

> Du skulle måske også lige fortælle hvilket filformat billedet skal gemmes
> i inden omdøbning til .cur?

Det skal ikke omdøbes, men gemmes i .cur format med et passende program.

Jeg opfattede spørgsmålet som 'hvordan man sætter cursor på et givet
element', deraf svaret med at angive det i CSS.

Stig Johansen

Fra : Nicklas

Dato : 24-12-09 17:20

Stig Johansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> [...]
>
> Jeg opfattede spørgsmålet som 'hvordan man sætter cursor på et givet
> element', deraf svaret med at angive det i CSS.

Har filen, men mangle koden.

Fra : Stig Johansen

Dato : 24-12-09 23:27

> Har filen, men mangle koden.

Du bør egentlig spørge ovre i .html gruppen, for i denne gruppe handler det
mest om javascript.

Hvis det er koden til javascript, så skal du bruger propertien
style.cursor
dvs. hvis elementet har en id="min", så eks:
document.getElementById('min').style.cursor = 'pointer' ;
udskift 'pointer' med det du vil have.

Er det derimod html/css koden du mangler, så er den eks:
.hueslider {
cursor: url(/cursor/cursor_2px.cur),text ;
}

hvor hueslider er en klasse som brugt i:
http://w-o-p-r.dk/tips/color.picker.asp