Akivalieronline!
Fra : Margit Olsen

Dato : 23-12-09 14:31

Kan man kopiere en side fra arkivalieronline? Og hvordan?

Mvh Margit

Fra : Henning og Inge-Lise~

Dato : 23-12-09 15:56

Det kan du godt, AO: på bjælken foroven til venstre, klik på gem som, så
har du gemt den pågældende side, husk at notere hvilken KB eller FT og
opslagsnr.og år, så kan du altd finde det igen. For at gemme og kunne åbne
den gemte side, gør jeg følgende: 1. gemmmer uden at notere noget, 2. gemmer
jeg siden igen med notater. Derefter går jeg til mappen med de gemte og
højre klikker på 2.filen med titlen, klik på omdøb , derefter kopierer jeg
teksten, går til den 1. gemte side, klik på omdøb, sætter teksten ind,
tilsidst sletter jeg den 2. gemte side
Det er fordi jeg kan ikke åbne den fil med "gemt som" og tekst, uden større
krumspring.
Venlig hilsen Inge-Lise Trampedach

Fra : Finn Holbek

Dato : 23-12-09 16:48

"Henning og Inge-Lise Trampedach" <hentram@FJERNgmail.com> skrev i
meddelelsen news:4b322f99$0$280$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> teksten ind, tilsidst sletter jeg den 2. gemte side
> Det er fordi jeg kan ikke åbne den fil med "gemt som" og tekst, uden

Hej

Man kan nu godt gemme direkte tekst, man skal bare huske at afslutte sin
tekst med ".tiff", ".jpg" eller det format man ellers foretrækker at gemme
i, - f.eks. "1631-1656_vor_frue_sokkelund_kobenhavn_opslag_14.jpg" i stedet
for original fil: "data_kirkeboeger_013_1_001_K01-14-A"

Mvh. og glædelig jul
Finn Holbek
http://finnholbek.dk/genealogy/index.php

Fra : Bjarne Ulvmose

Dato : 26-12-09 01:48

Hej Margit (og andre)

På adressen http://www.sofotex.com/20/20-download_L230.html kan du hente et
lille program, der kan bruges til at markere et udsnit på skærmen, kopiere
udsnittet og gemme det på din PC. Det virker fortræffeligt med alle de
programmer jeg har prøvet (dog ikke Windows Vista, det skrammel) - og ikke
kun arkivalieronline. Programmet er gratis hvis man kan tåle lidt reklamer.

mvh
Bjarne Ulvmose