skjul og vis virker ikke helt
Fra : Tom Andersen

Dato : 22-12-09 21:24

Hej

Jeg er totalt lam i roen vedr. javascript, men har prøvet at genbruge andres
arbejde.

På denne side:

http://www.jobsafe.dk/leveran/loeftegrej.htm

er der en video under virksomheden JLM Teknik ApS

Tanken var, at videoklippet skulle komme frem ved klik på "Se Video".
Det gør det sådan set også, men kun efter to klik! Når der først er klikket
et par gange, virker fint med skiftevis "skjul" og "vis".

Funktionen ligger i et javascript placeret i "head" og kommer fra
webdesign101.dk

Hvad er det jeg har klokket i?

PS
Er det et tidssvarende script?

Tom

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-12-09 21:28

Tom Andersen skrev:

> [...]
> et par gange, virker fint med skiftevis "skjul" og "vis".

> Funktionen ligger i et javascript placeret i "head" og kommer fra

Jeg har ikke meget forstand på JavaScript, men hvis jeg vil se
f.eks. YouTube, skal jeg også klikke to gange. Første gang
aktiveres objektet, og først derefter virker dets interne play og
pause-funktioner.

Er det samme fænomen?

--
Bertel

Fra : Tom Andersen

Dato : 22-12-09 21:37

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:hsa2j5p85ujl68q7skf3dqo2euupr54o20@news.stofanet.dk...

> [...]
> f.eks. YouTube, skal jeg også klikke to gange. Første gang
> aktiveres objektet, og først derefter virker dets interne play og

Det virker her:

http://www.webdesign101.dk/web102/dhtml/dhtmlapi/universalfunktioner.php

(Jeg kan ikke lige finde helt det samme script, men som jeg husker det var
der reaktion med det samme ved klik)

Tom

Fra : Stig Johansen

Dato : 22-12-09 23:13

"Tom Andersen" <ingen@mail.dk> wrote in message

> [...]
klikket
> et par gange, virker fint med skiftevis "skjul" og "vis".

Det er fordi du tester på display, som ikke er sat ved load.
Det, at du definerer display:none i dit CSS medfører ikke at display
propertien bliver sat på elementet.

Du starter dermed at teste på:
if (document.getElementById(objekt).style.display=="none")

Det er den ikke, for den er tom, så derfor udføres:
document.getElementById(objekt).style.display="none";
Så nu er diplay propertien sat til none.
Ved næste klik er display = none, så der bliver den sat til block.

Herefter skiftes mellem none og block.

Du kan anføre display:none som inline style på elementet, eller du kan
'vende testen om', så burde det virke.

--
Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen

Fra : Tom Andersen

Dato : 23-12-09 10:01

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Herefter skiftes mellem none og block.
>
> Du kan anføre display:none som inline style på elementet, eller du kan

Du er bare så dygtig !!

Super mange tak Stig.

Tom