Andet multimedie
bentjuul 3670
Screen capture
Fra : Karsten Jensen

Dato : 21-12-09 15:52

Dette er måske den forkerte gruppe, men synes ikke lige jeg kan finde
en mere passende gruppe.

Jeg mangler et program (Win7) til at optage handlinger på skærmen - og
aller helst et program, der kan generere en video. Ved godt TechSmith
laver nogle gode, men mangler noget freeware. Har ledt på Google, men
kan ikke finde noget gratis. Nogen der har et godt bud?

Fra : Jan Smed

Dato : 21-12-09 22:24

Karsten Jensen wrote:

> kan ikke finde noget gratis. Nogen der har et godt bud?

Fraps (gratis, kræver Windows Movie Maker installeret(også gratis)). Det
bruges i høj grad til at lave film fra f. eks. computerspil, så det kan
nok det du skal bruge.

Fra : Steen

Dato : 26-01-10 00:03

> [...]
> laver nogle gode, men mangler noget freeware. Har ledt på Google, men
> kan ikke finde noget gratis. Nogen der har et godt bud?

Jeg har lige købt Camtasia 6, fantastisk program, det fås også i en
fuldgyldig prøveversion i 30 dage.
Der er gode vejledninger til alt i programmet, easy to use, meget intuitivt.
Se evt. den "frit skab med lasso" video jeg har lavet med programmet:
http://hups.dk/?Egne_tutorials:Video_tutorials

Held og lykke
Steen

Fra : John V.

Dato : 27-01-10 13:29

"Karsten Jensen" <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev i en
meddelelse news:jo2vi5p7tb3ggmfr693afmcvkj3vgeh5je@4ax.com...
> [...]
> laver nogle gode, men mangler noget freeware. Har ledt på Google, men
> kan ikke finde noget gratis. Nogen der har et godt bud?

Vil du også have lyd, f.eks. hugge youtube videoer, kræver det særlig
hardware.