Medlem af en Fagforening for tjenere i per~
Fra : leonard

Dato : 21-12-09 02:50

Min morfar der er født i 1884 og døde i slutninge af 1944 var i sine
unge dage tjener. Hvornår han præcist var det,
ved jeg ikke,men en gang i 1920´erne købte han en restaurant på Gammel
Strand,som min mor og far overtog ved hans død.Det jeg vil spørge om,
er,hvor jeg kan finde oversigter over tjenerfagets medlemmer i peioden
1900-1920,hvor jeg kan findes hans navn og færd i livet som tjener.
Han må have tjent godt til at kunne købe en resturant i 1920´erne.
Mht. hans restaurant kan jeg nok finde ting og sager på Købehavns
Stadsarkiv, men jeg er ikke klar over,om jeg
kan kontakte tjenerforbundet (hvis der findes en sådan) og medlemsnavn.

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 21-12-09 13:51

Hej Leonard
Havde du luftet lidt mere om morfars navn havde een og anden måske kunnet
slå ham op i værket "Hotelværter og Restauratører" .
Men du kan måske selv gå på biblioteket og låne omtalte værk.

Hilsen og god jul
Flemming Svendsen