faderskabssager!
Fra : Margit Olsen

Dato : 19-12-09 16:01

Hej Flemming!
Tak for dit svar, men det er Ringkøbing amt jeg søger og det du henviser
til, er for København.
Margit

Fra : Arne Feldborg

Dato : 19-12-09 23:37

"Margit Olsen" <margitolsen@mail-telia.dk> skrev Sat, 19 Dec 2009
16:01:02 +0100

>Hej Flemming!
>Tak for dit svar, men det er Ringkøbing amt jeg søger og det du henviser
>til, er for København.

Alimentationssager i 1800 tallet er ikke altid systematisk førte.
I nogle tilfælde findes der særlige protokoler, under amtet og / eller
under herredet. I andre tilfælde er de indført i Herredets
forligelsesprotokol, eller findes i blandt amtets almindelige
journalsager - her dog under et særskilt Litra.

Prøv at se om der evt. skulle være noget du kan bruge her (eller i det
mindste få et indtryk af nogen af de arkivalier der findes.):
http://hammerum-herred.dk/viewpage.php?page_id=111

Læs også:
http://www.sa.dk/content/dk/mest_brugte_arkivalier/sadan_bruger_du_de_mest_brugte_arkivalier/faderskab_-_en_vejledning
Gå ned i bunden af siden og vælg det faneblad, hvor
der står: "Landsarkivet for Nørrejylland"