Colchester
Fra : Jebir

Dato : 16-12-09 17:46

Hejsa!

Jeg har lidt kig på en smuttur til England med DFDS fra Esbjerg til
Harwich. Det inkluderer bl.a. bus til Colchester og retur, og på DFDS'
side står der der er mulighed for shopping etc. i Colchester - men er
der nogen der kender byen? Evt. nogen som har været med DFDS derovre, og
kan sige noget om hvor man kommer hen og hvad der ligger i områder?

Vh.
Jebir

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 20-12-09 13:10

Jebir skrev:
> [...]
> der nogen der kender byen? Evt. nogen som har været med DFDS derovre, og
> kan sige noget om hvor man kommer hen og hvad der ligger i områder?

Om ikke andet kunne du prøve at se lidt på http://visitcolchester.co.uk/

vh
Bjarne

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 23-12-09 10:58

"Jebir" <jebir@jebir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogen der kender byen? Evt. nogen som har været med DFDS derovre, og kan
> sige noget om hvor man kommer hen og hvad der ligger i områder?

Jeg har været på turen 3 år i træk. Dog ikke i år.

Man bliver sat af i Centrum. Lige ved "Slottet". Derfra er der kun små 100 m
til et stort indkøbs-område. Med supermarked, HMV, Marks and Spencers,
£-land (Hæng mig ikke op på stavemåderne) hvor alt koster 1£. En opdateret
udgave af Tiger.
Hvis I er historisk interesseret, så bliver I som sagt sat af ved Slottet.
Og der er oxo kort til f ex den gamle bymur.

Så der er masser at lave og se, men I har kun små 4 timer.

VH Pernille