Andet multimedie
bentjuul 3670
Image Resizer - powertoys
Fra : emjeppesen

Dato : 13-12-09 20:10

Jeg mangler en erstatning for MS Powertoys - resize.exe, som desværre
ikke findes til win7

Er der en anden smart tools, jeg kan bruge.

Hilsen emj

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 13-12-09 20:44

emjeppesen skrev:
> Jeg mangler en erstatning for MS Powertoys - resize.exe, som desværre
> ikke findes til win7
>
> Er der en anden smart tools, jeg kan bruge.

En Googlesøgning leder til:
http://www.addictivetips.com/windows-tips/image-resizer-powertoy-clone-for-windows-7vista/

Men det sikreste er nok at bruge programmer som Irfanview og deres batch
conversion.

Mikkel

Fra : emjeppesen

Dato : 13-12-09 22:47

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev:

>En Googlesøgning leder til:
>http://www.addictivetips.com/windows-tips/image-resizer-powertoy-clone-for-windows-7vista/

Ja, den kommer tæt på, men er ikke helt så fiks som MSudgaven, som
også var gratis.

>Men det sikreste er nok at bruge programmer som Irfanview og deres batch
>conversion.

Irfanview gider jeg ikke have installeret. Jeg kan sagtens køre en
batch fra de programmer jeg ellers har installeret.
Powertoys var snild til at klare enkeltfiler, og jeg savner den

Hilsen emj

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 14-12-09 00:47

emjeppesen <emj@> skrev :

>Irfanview gider jeg ikke have installeret. Jeg kan sagtens køre en
>batch fra de programmer jeg ellers har installeret.
>Powertoys var snild til at klare enkeltfiler, og jeg savner den

Måske VSO Image Resize er noget.
http://www.vso-software.fr/products/image_resizer/?from=virsetup
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : emjeppesen

Dato : 14-12-09 01:35

Kerim Ellentoft skrev:

>Måske VSO Image Resize er noget.
>http://www.vso-software.fr/products/image_resizer/?from=virsetup

Ja tak, den snupper jeg

Hilsen emj

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 14-12-09 10:44

emjeppesen skrev:

> Ja tak, den snupper jeg

Flere brugere har advaret om at have mistet filer ved brug af VSO. Jeg
har ikke selv brugt programmet.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-12-09 14:02

"Mikkel Moldrup-Lakjer" skrev i en meddelelse
> Flere brugere har advaret om at have mistet filer ved brug af VSO.

Så er her en anden mulighed:

http://sourceforge.net/projects/phototoysclone/

Jeg kører selv stadig XP, så jeg har ikke haft brug for at prøve den

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 14-12-09 14:16

Mikkel Moldrup-Lakjer <mikkel@fabel.dk> skrev :

>Flere brugere har advaret om at have mistet filer ved brug af VSO. Jeg
>har ikke selv brugt programmet.

Har jeg ikke oplevet, hvor har du set det?

Det er ikke på grund af forkert indstilling (skal overskrive
original)?

Fra : emjeppesen

Dato : 14-12-09 15:34

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev:

>Flere brugere har advaret om at have mistet filer ved brug af VSO. Jeg
>har ikke selv brugt programmet.

Det er uden betydning for mig, for jeg resizer aldrig mene originale
filer, så risikoen er til at leve med.

Hilsen emj

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 17-12-09 23:09

emjeppesen wrote:

> [...]
>
> Irfanview gider jeg ikke have installeret. Jeg kan sagtens køre en
> batch fra de programmer jeg ellers har installeret.

Så kan du måske bruge imagemagick:

http://www.imagemagick.org/script/binary-releases.php#windows

Fra : emjeppesen

Dato : 18-12-09 07:21

Niels Elgaard Larsen skrev:

>Så kan du måske bruge imagemagick:
>
>http://www.imagemagick.org/script/binary-releases.php#windows

Nu har jeg installeret en clone af powertoys Image resize og den er
perfekt.
Til win7-64bit kan den hentes her
http://imageresizer.codeplex.com/Release/ProjectReleases.aspx?ReleaseId=30247

Hilsen emj

Fra : N Dude

Dato : 14-12-09 13:39

emjeppesen wrote.:

> Jeg mangler en erstatning for MS Powertoys - resize.exe, som desværre
> ikke findes til win7

Prøv at spørge i nogle af de US microsoft grupper eller måske hvis MS har et
debatforum. MS har nogle lukkede sider, hvor der ligger en masse værktøj til
internt brug. Meget af dette havner nu alligevel ude hos folk. Det er ikke
usandsynligt, at der er en erstatning, som kan kører under W7, eller at der
er en MS ansat som hurtigt kan lave en ny kompilering. Det ville være
mærkeligt, hvis ikke nogen har lavet det, fordi resizer er faktisk meget
populær.

Fra : Allan

Dato : 14-12-09 16:53

emjeppesen kom med denne ide:
> Jeg mangler en erstatning for MS Powertoys - resize.exe, som desværre
> ikke findes til win7
>
> Er der en anden smart tools, jeg kan bruge.
>
> Hilsen emj

Hvorfor benytter du ikke det du kender -
men kører det i XP-mode på win7

Fra : emjeppesen

Dato : 14-12-09 18:06

Allan skrev:

>Hvorfor benytter du ikke det du kender -
> men kører det i XP-mode på win7

Fordi den ikke lader sig installere på 64bit

Hilsen emj

Fra : Allan

Dato : 15-12-09 09:25

emjeppesen har bragt dette til os:

> Fordi den ikke lader sig installere på 64bit
>
> Hilsen emj

Undskyld, men der tager du fejl..
Når jeg omtaler XP-mode, så er det en XP version som man frit kan hente
når man benytter Win7 bussiness eller større i version..
og jeg kører selv win7 i 64 bit versionen og har dette XP-mode
installeret, og der har jeg installeret Image resizer..
og det virker da udmærket..

Så - prøv at læse lidt på denne link,
http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx
måske det kan fortælle hvorfor du tog fejl..

Mvh Allan

Fra : Allan

Dato : 15-12-09 09:43

emjeppesen frembragte:

> Fordi den ikke lader sig installere på 64bit
>
> Hilsen emj

Hvis dit problem er du feks bruger Win7 Home versionerne, ok så kan du
ikke hente og benytte XP-mode..

Så er der en anden mulighed:
Hent og installer en gratis Virtuel maskine
Og det virker på såvel 32 og 64 bits versioner.. - feks

http://www.sun.com/software/products/virtualbox/index.jsp

eller
http://downloads.vmware.com/d/info/desktop_downloads/vmware_player/3_0

Derved får du mulighed for at have XP eller andre styresystemer
installeret - og de kan bruges samtidigt med win7 ..
Såder kan du installere XP, og benytte det sådan som du kender,
med det programmer du kender.

Begge de virtuelle maskiner jeg her har foreslået - benytter jeg på min
64bit win7, netop for at have andre muligheder for at teste noget
software, uden at ødelægge min win7 installation..

Mvh Allan

Fra : emjeppesen

Dato : 15-12-09 09:56

Allan skrev:

>emjeppesen frembragte:

>Hvis dit problem er du feks bruger Win7 Home versionerne, ok så kan du
>ikke hente og benytte XP-mode..

Netop.

>Så er der en anden mulighed:
>Hent og installer en gratis Virtuel maskine
>Og det virker på såvel 32 og 64 bits versioner.. - feks

> [...]

Nej, det er sgu da at skyde spurve med kanoner

Hilsen emj

Fra : Allan

Dato : 15-12-09 12:50

> Nej, det er sgu da at skyde spurve med kanoner
Næppe - men en særdeles nyttig facilitet som flere burde anvende.

Ok, da du åbenbart har dels valgt en "forkert" Win7 version
og ikke vil "skyde ordenligt", så prøv denne link:
http://www.imageresizer.com/
dette Resizer program er lavet af en Miha Psenica fra Slovenien,
og så lader det sig installere på alle versioner af win7
idet på en win7/64 - installer det sig i 32bit mode (x86)
Om det virker ligeså godt som det du kender, der må jeg sige- prøv det
og lad så din mening komme til orde om det virker her i gruppen.

mvh Allan

Fra : emjeppesen

Dato : 15-12-09 16:26

Allan skrev:

>Næppe - men en særdeles nyttig facilitet som flere burde anvende.

Hvorfor dog det? Det burde da være ganske overflødigt.

>Ok, da du åbenbart har dels valgt en "forkert" Win7 version

jeg har ikke valgt noget som helst andet end at købe Aldis nye
drønnert til 14.999 kr, hvor Home er preinstalleret.

> [...]
>Om det virker ligeså godt som det du kender, der må jeg sige- prøv det
>og lad så din mening komme til orde om det virker her i gruppen.

Det lader sig fint installere, men er ikke det jeg søger.
Jeg vil dog tro, at Microsoft snart kommer med deres må
powertoysprogrammer til Win7, så det er sikkert bare at vente.

Hilsen emj

Fra : oso

Dato : 22-12-09 11:12

"emjeppesen" <emj@> wrote in message

> Jeg mangler en erstatning for MS Powertoys - resize.exe, som desværre
> ikke findes til win7
>
> Er der en anden smart tools, jeg kan bruge.
>
> Hilsen emj

Dette virker fortrinligt i Windows 7:
http://imageresizer.codeplex.com/Release/ProjectReleases.aspx?ReleaseId=30247

mv oso