COM port & USB problem
Fra : Erik Jakobsen

Dato : 13-12-09 11:08

Hej.

Jeg har et ASUS P5Q-PRO bundkort.
Device Manager viser godt nok, at der er en seriel port.
Men det gør HW32INFO ikke.

Jeg har en vinkel sat på bagsiden af computeren med fladkabel
og stik til den serielle connector på bundkortet.

Men jeg kan ikke få det til at virke.

Jeg har checket forbindelserne mellem DB9 connectoren samt stikket
til connectoren på bundkortet, og det er ok.

ASUS siger, at bundkortet skal sendes tilbage til forhandleren.

Men en anden jeg kender har haft det samme problem, og har har løst det
ved at købe et serielt kort, og sat det i sin computer.

Endvidere har jeg checket med 2 USB=>SERIAL adpatere, men Windows 7
Ultimate 64bit detekterer ikke disse adaptere. Jeg har checket dem
på en Laptop XP, og der virker de.
Jeg har hentet og installeret Prolific drivere, men uden held, og det
tror jeg heller ikke vil lykkes med driveren, nå ikke engang det bliver
detekteret, at der er sat noget i en USB port.

Jeg så nemlig på XP'en, at det er Prolific drivere, der skal til.

Hvad mener i om dette ?.

På forhånd tak

/Erik