Andet multimedie
bentjuul 3670
Nikon ViewNX erstatning?
Fra : Jan Smed

Dato : 11-12-09 16:51

Denne msg er xposted til dffi og deg

Jeg har et problem - jeg bruger ViewNX sammen med mit NIKON-kamera.
Efter opdatering til Windows7 og en tilhørende opdatering fra NIKON
hænger programmet, hver gang jeg forsøger at skifte mappe.

Findes der et alternativ til ViewNX, som også gerne må kunne arbejde med
NIKONS NEF/RAW format?

Med venlig hilsen
Smeden

Fra : Bo Bjerre

Dato : 11-12-09 22:24

Jan Smed wrote:
> [...]
> hænger programmet, hver gang jeg forsøger at skifte mappe.
>
> Findes der et alternativ til ViewNX, som også gerne må kunne arbejde med

Capture NX2 i nyeste version, eller Adobe LightRoom, som mange andre bruger

Bo //

Fra : N Dude

Dato : 11-12-09 22:57

Jan Smed wrote.:

> [...]
> Efter opdatering til Windows7 og en tilhørende opdatering fra NIKON
> hænger programmet, hver gang jeg forsøger at skifte mappe.

Kender ikke win7, men er der ikke nogle indstillinger for program
kompatibilitet. Det er der da i XP...

Prøv at højreklikke på programikonet, vælg egenskaber og så fanen
kompatibilitet. Der burde du kunne sætte indstillinger for ældre
programmer. - måske- jeg kender ikke win7

Fra : Jan Smed

Dato : 12-12-09 00:35

N Dude wrote:

> Prøv at højreklikke på programikonet, vælg egenskaber og så fanen
> kompatibilitet. Der burde du kunne sætte indstillinger for ældre
> programmer. - måske- jeg kender ikke win7

Virker ikke - har prøvet. Men da jeg har Lightroom, går det nok - det er
dog et andet arbejdsflow.

Tak for tips!

Fra : Robert Piil

Dato : 12-12-09 10:06

Jan Smed skrev:
> [...]
> hænger programmet, hver gang jeg forsøger at skifte mappe.
>
> Findes der et alternativ til ViewNX, som også gerne må kunne arbejde med

Nikon skirver selv:

"Nikon Transfer v1.5.1* + View NX 1.5.0* - Vi har kontrolleret, at der
ikke er nogen problemer med de grundlæggende funktioner i 32-bit og
64-bit-versioner af Windows 7.

Vi har til hensigt at gøre det muligt at downloade kompatible versioner
ved udgangen af januar 2010."

http://nikoneurope-dk.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/45260/p/19%2C374/c/241/r_id/127688

Fra : Jan Smed

Dato : 13-12-09 20:27

Robert Piil wrote:

> Vi har til hensigt at gøre det muligt at downloade kompatible versioner
> ved udgangen af januar 2010."
> http://nikoneurope-dk.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/45260/p/19%2C374/c/241/r_id/127688

Det lyder for mig som om de netop HAR fundet problemer. Hvorfor de så
siger, at der ikke er nogen, må vist formodes at stamme fra
marketingsafdelingens tåger.

"Der er ingen problemer, men vi lægger en kompatibel version til
download efter nytår", lyder for mig som den rene galimatias.