CKeditor custom filebrowser
Fra : Anders M

Dato : 10-12-09 21:50

Hey NG,

Jeg har i et stykke tid brugt TinyMCE, men den er blevet lidt for
tung efter min smag, så jeg bruger i stedet CKEditor nu.

Problemet er bare, at jeg ikke kan lave min egen filebrowser - en
meget, meget simpel en...

Jeg har søgt og søgt og finder kun noget i stil med:

   {
   type : 'button',
          id : 'buttonId',
          label : editor.lang.common.browseServer,
          filebrowser :
          {
             action : 'Browse',
             url : '/admin/dialogs/filemanager.php',
             target : 'tab1:elementId'
}
}

som jeg så har prøvet at indsætte i plugins/filebrowser/plugin.js
men uden held. Er der en der ved hvordan man gør?

Mvh ANders

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin

Dato : 11-12-09 03:16

On 10-12-2009 21:49, Anders M wrote:
> [...]
> tung efter min smag, så jeg bruger i stedet CKEditor nu.
>
> Problemet er bare, at jeg ikke kan lave min egen filebrowser - en

Man kan godt bruge ckfinder uden at betale for den
Man må bare leve med at der står at den ikke er betalt, men ellers så
virker den helt perfekt.

> [...]
>

> som jeg så har prøvet at indsætte i plugins/filebrowser/plugin.js
> men uden held. Er der en der ved hvordan man gør?

CKFinder bruger denne kode

editorObj.config.filebrowserUploadUrl = dir + "core/connector/" +
ckfinder.ConnectorLanguage + "/connector."
      + ckfinder.ConnectorLanguage + "?command=QuickUpload&type=Files" ;
   editorObj.config.filebrowserImageUploadUrl = dir + "core/connector/" +
ckfinder.ConnectorLanguage + "/connector."
      + ckfinder.ConnectorLanguage + "?command=QuickUpload&type=" + (
imageType || 'Images' ) ;
   editorObj.config.filebrowserFlashUploadUrl = dir + "core/connector/" +
ckfinder.ConnectorLanguage + "/connector."
      + ckfinder.ConnectorLanguage + "?command=QuickUpload&type=" + (
flashType || 'Flash' ) ;

Altså der skal indsættes en url for hver type

Fra : Anders M

Dato : 11-12-09 13:25

Martin wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Man kan godt bruge ckfinder uden at betale for den
> Man må bare leve med at der står at den ikke er betalt, men ellers så
> virker den helt perfekt.

Jeg skal bruge den i et cms hvor siderne ligger i en database..

> [...]
> ckfinder.ConnectorLanguage + "/connector."
>       + ckfinder.ConnectorLanguage + "?command=QuickUpload&type=" + (

men hvor skal man skrive denne kode?

Fra : Max Svendsen

Dato : 15-12-09 23:21

Anders M wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
>

> som jeg så har prøvet at indsætte i plugins/filebrowser/plugin.js
> men uden held. Er der en der ved hvordan man gør?

Følgende filemanager har jeg fundet med google:
pgrfilemanager : http://pgrfilemanager.sourceforge.net/
- her står der virkelig i klartekst hvordan den sættes op, og det
er min favorit blandt disse 3. Bl.a. fordi den understøtter
updownload af flere filer på en gang, desværre er den kun på
polsk/engelsk - kan selvfølgelig oversættes til dansk, og så er den
kun til php.

CKBrowser : http://keevitaja.com/?p=11
Filemanager :
http://labs.corefive.com/2009/10/30/an-open-file-manager-for-ckedito