Thunder Bird
Fra : Jan

Dato : 08-12-09 22:13

Hejsa.

Har jo været "tvunget" til at gå til Thunderbird, og her et par ting som
jeg ikke kan få til at hænge sammen.

Når den viser der er feks. 5 ulæste meddelser, når man så klikker på
mappen er der ingen nye overhovedet. Hvor kan man evt rette det ?

Har set løsningen fra 2008, med at ændre lidt i en fil, men virker dette
så også under Windows 7 ??

Kan man få den til at markere ulæste meddelser med fed skrift, i stedet
for at det er understreget ?

Kan man få den til at vise den fulde tittel på nyhedsgrupperne man
abonerer på ?

Knapperne Tilbage og Frem virker ikke, kan kun gå tilbage ikke frem i
meddelserne ??

Mvh Jan

Fra : Jens Jensen

Dato : 08-12-09 23:30

Jan skrev, Den 08-12-2009 22:12:
> [...]
> mappen er der ingen nye overhovedet. Hvor kan man evt rette det ?
>
> Har set løsningen fra 2008, med at ændre lidt i en fil, men virker dette

Det regner jeg med.

> Kan man få den til at markere ulæste meddelser med fed skrift, i stedet
> for at det er understreget ?

Hvis trådene er foldet ud eller indlæggene er datosorteret burde de
ulæste meddelelser blive vist med fed skrift. Men du tænker måske på
tråde, der er foldet sammen?

> Kan man få den til at vise den fulde tittel på nyhedsgrupperne man
> abonerer på ?

Vælg funktioner -> indstillinger -> avanceret -> konfigurations editor.
Kopier mail.server.default.abbreviate til filteret. Sæt
mail.server.default.abbreviate til false ved at dobbeltklikke på navnet.

> Knapperne Tilbage og Frem virker ikke, kan kun gå tilbage ikke frem i
> meddelserne ??

Jeg kan se, at de virker lige som i en browser. I en browser kan man
heller ikke bruge pil frem, før man har brugt pil tilbage. Under
menuerne "gå til" næste og forrige er der til gengæld vist nogle
tastaturgenveje.

Fra : Per D.

Dato : 10-12-09 10:12

Jens Jensen skrev:

> Vælg funktioner -> indstillinger -> avanceret -> konfigurations editor.
> Kopier mail.server.default.abbreviate til filteret. Sæt
> mail.server.default.abbreviate til false ved at dobbeltklikke på navnet.

Ved du om man kan få den til at markere alle meddelelser, som læst når
en gruppe forlades?

Per D.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-12-09 11:20

http://ilias.ca/blog/2005/12/marking-foldersnewsgroups-read-on-exit/

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Per D.

Dato : 10-12-09 13:04

Ivan V. Klattrup skrev:

> http://ilias.ca/blog/2005/12/marking-foldersnewsgroups-read-on-exit/

Perfekt, takker

Per D.

Fra : Knud Erik

Dato : 10-12-09 16:20

"Per D." <ginge@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Perfekt, takker
>
> Per D.

Hej
Det kan jeg godt nok ikke lige finde ud af,
gider du skære det ud i pap for mig ?

Det eneste jeg kan finde er dette :
http://www.billedeupload.dk/upload/files/2009-12/7189e9d4.png

MVH
Knud Erik

Fra : Jens Jensen

Dato : 10-12-09 17:16

Knud Erik skrev, Den 10-12-2009 16:19:
> Det kan jeg godt nok ikke lige finde ud af,
> gider du skære det ud i pap for mig ?
>
> Det eneste jeg kan finde er dette :
> http://www.billedeupload.dk/upload/files/2009-12/7189e9d4.png

Vælg funktiuoner -> indstillinger -> avanceret. Vælg fanabladet generelt
og tryk på knappen "konfigurations redigering". Så får du det vindue,
som er vist i dit link. Højreklik et tilfældigt sted i nederste del af
vinduet og vælg Ny(t) og derefter Boolsk, kopier
mailnews.mark_message_read.nntp til det viste navnefelt og tryk OK,
marker true og tryk OK.

Fra : Knud Erik

Dato : 10-12-09 18:03

"Jens Jensen" <a@a.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> og vælg Ny(t) og derefter Boolsk, kopier mailnews.mark_message_read.nntp
> til det viste navnefelt og tryk OK, marker true og tryk OK.

Takker og bukker mange gange

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-12-09 17:16

Knud Erik skrev:

>Det kan jeg godt nok ikke lige finde ud af,
>gider du skære det ud i pap for mig ?
>
>Det eneste jeg kan finde er dette :
>http://www.billedeupload.dk/upload/files/2009-12/7189e9d4.png

på et vilkårligt sted i about:config højreklikker du og vælger Ny(t) >
Boolsk skriver mailnews.mark_message_read.nntp i feltet og vælger derefter
True

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk