Andet multimedie
bentjuul 3670
Booklet i InDesign
Fra : enrico

Dato : 07-12-09 04:09

Jeg har anskaffet mig en laserprinter med duplex, og vil gerne lave et
otte-siders foreningsblad i InDesign i A5.

Siderne kommer rigtigt ud 1 og 16 på samme ark og 2 og 15 på bagsiden
- men på hovedet. Jeg har brugt en del papir på at slås med det.
Bruger saddlestitch og i printeren duplex og long binding. Kan ikke
greje det.

Jeg har i øvrigt installeret Post Script driveren og synes billederne
kommer for mørke ud. Nogen ideer til hvorfor? Skærmen er kalibreret og
billederne er ok i Photoshop. Billeerne er ligeledes fine, hvis jeg
printer fra Photoshop.

-enrico

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 07-12-09 13:36

enrico skrev:

> [...]
> bagsiden - men på hovedet. Jeg har brugt en del papir på at slås
> med det. Bruger saddlestitch og i printeren duplex og long

Hvilket styresystem? På Mac OS 10.5.x får jeg det også ud på
hovedet på en Canon CLC4040-printer, men fra OS 10.4.x kan jeg få
det til at virke, hvis jeg i printeren husker at vælge 'Bogtype'
frem for 'Kalendertype' (eller omvendt, afhængig af jobbet).
Om din printer så har sådan en funktion, tør jeg ikke sige.

> [...]
> er kalibreret og billederne er ok i Photoshop. Billeerne er
> ligeledes fine, hvis jeg printer fra Photoshop.

Den typiske årsag er, at farveindstillingerne ikke er de samme i
InDesign som i Photoshop.

--
Hilsen
Madsen

Fra : enrico

Dato : 07-12-09 09:00

On 7 Dec., 13:36, "Thomas G. Madsen" <nos...@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Hvilket styresystem?

Jeg forsøger mig med XP, da min Mac er ny for mig - og i øvrigt
gammel :)
Jeg har fundet ud af det med udskrivningen - Det var short Binding,
men der er masser af steder, det kan gå galt, når der både er
udskrivningsstyring fra programmet og printerdriveren.

> Den typiske årsag er, at farveindstillingerne ikke er de samme i
> InDesign som i Photoshop.

Du har fuldstændigt ret. Jeg fik besked om at farveindstillingen var
ændret. Jeg mente, man styrede alle farverne fra Bridge, men af en
eller anden grund er de ændret. Troede, det var PS-driveren, der
gjorde det.

Tak for hjælpen! Jeg er på rette vej.

-enrico