include menu.inc &menu2.inc alt efter hvem~
Fra : Pierre

Dato : 02-12-09 11:34

jeg har ramt muren og vil gerne have lidt hjælp

jeg prøver at lave et script der bestemmer hvilken menubar der
skal i toppen af min hjemmeside alt efter hvem man er
(user eller admin) mine oplysninger for jeg fra en database

med følge script kan jeg slet ikke få en menu frem?
og hvis jeg vælger at lukke og bruge include inkludere siden kun
den nederste menu?

<%

strUser = Request.Querystring("name")

strAccessDB = "database/bruger.mdb"

Set adoCon = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

strCon = "DRIVER={Microsoft Access Driver
(*.mdb)};uid=;pwd=letmein; DBQ=" & Server.MapPath(strAccessDB)

adoCon.Open strCon

Set rsCheckUser = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

strSQL = "SELECT bruger.passlevel FROM bruger WHERE
bruger.brugernavn ='" & replace(strUser, "'", "''") & "'"

rsCheckUser.Open strSQL, strCon

If NOT rsCheckUser.EOF Then

If (admin) = rsCheckUser("passlevel") Then

Session("userlevel") = admin
Server.Execute("menu2.inc")
Set adoCon = Nothing
Set strCon = Nothing
Set rsCheckUser = Nothing

End If
End If

If (user) = rsCheckUser("passlevel") Then
Session("userlevel") = user
Server.Execute("menu.inc")
Set adoCon = Nothing
Set strCon = Nothing
Set rsCheckUser = Nothing

End If

%>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Stig Johansen

Dato : 02-12-09 16:01

Pierre wrote:

> jeg har ramt muren og vil gerne have lidt hjælp
> If (admin) = rsCheckUser("passlevel") Then

Prøv at skrive:
If admin = rsCheckUser("passlevel") Then

> Session("userlevel") = admin
> Server.Execute("menu2.inc")
> Set adoCon = Nothing
> Set strCon = Nothing
> Set rsCheckUser = Nothing

Her fjerner du rsCheckUser så:

> If (user) = rsCheckUser("passlevel") Then

Vil fejle, da rsCheckUser ikke længere eksisterer (hvis admin)
Endvidere skal der nok stå:
If user = rsCheckUser("passlevel") Then

Stig Johansen