Lightscript med et billed som ramme..
Fra : Ralle

Dato : 01-12-09 04:27

Hej..

Ville hoere om det kan lade sig goere at lave et billed som ramme
rundt om et lille lightscript vindue?

Fx lave en billedramme som billed, og i midten lade det vaere
blankt og transperant, saa paa en eller anden maade faa det til
at komme med paa lightscript vinduet.

Haaber det er forstaaeligt.

// Ralle

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Stig Johansen

Dato : 01-12-09 06:38

Ralle wrote:

> Ville hoere om det kan lade sig goere at lave et billed som ramme
> rundt om et lille lightscript vindue?

Hvad er lightscript - mener du javascript?

> Fx lave en billedramme som billed, og i midten lade det vaere
> blankt og transperant, saa paa en eller anden maade faa det til
> at komme med paa lightscript vinduet.

Du burde kunne lave billedrammen som baggrundsbillede i en <div>, og så
lægge billedet ind i <div>'en.

Det er nok mere et CSS spørgsmål end det er javascript spørgsmål.

Stig Johansen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-12-09 15:35

Han mener muligvis Microsoft SilverLight. En konkurrent til shockwave.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 01-12-09 15:44

Jens Peter Karlsen skrev:
> Han mener muligvis Microsoft SilverLight. En konkurrent til shockwave.

Og muligvis Lightbox?
(http://www.huddletogether.com/projects/lightbox2/)

Og hvis det er tilfældet ville jeg kigge på strukturen af
de JavaScript-generede CSS-kasser og sætte et
baggrundsbillede ind i den kasse som er relevant.

Scriptet godt dokumenteret med hensyn til denne
struktur.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Ralle

Dato : 02-12-09 02:47

Nej, Det var lightbox, beklager for daarlig info :)

> [...]
> de JavaScript-generede CSS-kasser og sætte et
> baggrundsbillede ind i den kasse som er relevant.
>
> Scriptet godt dokumenteret med hensyn til denne

Jeg kigger paa det, og leder, men det som der ideen er at en lille youtube
video aabner i en boks midt paa skaermen og saa skulle billedet rundt om
youtube video'en vaere en tv'skaerm :)

Fra : Stig Johansen

Dato : 02-12-09 11:33

Ralle wrote:

> Jeg kigger paa det, og leder, men det som der ideen er at en lille youtube
> video aabner i en boks midt paa skaermen og saa skulle billedet rundt om
> youtube video'en vaere en tv'skaerm :)

Jeg er ikke sikker på, at lightbox og youtube hænger særligt godt sammen,
men hvis du finder en løsning, kunne det være rart med en tilbagemelding.

Stig Johansen

Fra : Ralle

Dato : 03-12-09 02:16

Stig Johansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Jeg er ikke sikker på, at lightbox og youtube hænger særligt godt sammen,
> men hvis du finder en løsning, kunne det være rart med en tilbagemelding.

Det passer fint sammen :)
Hvis du laver en kode foerst som fjerner watch?v= fra urlene og laver den om
fra http://www.youtube.com/watch?v=WFty0LJ3pfo til
http://www.youtube.com/v/WFty0LJ3pfo og saa laver den i lightbox i et lille
vindue..
Du ka se en testside her.

http://lbsmusic.com/raptekster/indsendyoutube.php

Du skal bare udfylde felterne og poste url'en som du finder den paa youtube fx
http://www.youtube.com/watch?v=WFty0LJ3pfo

Og et link kommer op naar du submitter.. hvis du klikker linket ka du se
hvordan det ser ud.