Hjælp til tydning
Fra : Jørgen Gerdorf

Dato : 28-11-09 11:07

Hej
Er der nogle "skriftkloge" der kan hjælpe mig med at tyde denne tekst?

http://usenet.ducktrucks.dk/dk.videnskab.historie.genealogi/venslev.jpg

Det drejer sig om et født/døbt drengebarn, Jørgen Andersen, som skulle være
født i 1773 i Venslev sogn, Flakkebjerg Herred, Sorø Amt.

Jeg mener at der står:

Født den 31. Maj. Døbt Anders Nielsens Søn i Venslev, som bliver kaldet
Jørgen, Båren af Anders Pedersen (eller Pedersdatter). Gudfar Jens Andersen,
Jens Jørgensen, og Povel Nielsen og Peder Andersen, alle i Venslev.

Er min tydning korrekt??

Og har jeg ret i at Anders Nielsens søn Jørgen kommer til at hedde: Jørgen
Nielsen ?

Mvh
Jørgen Gerdorf

Fra : Arne Nielsen

Dato : 28-11-09 12:37

Jørgen Gerdorf skrev:
> [...]
>
> Er min tydning korrekt??
>
> Og har jeg ret i at Anders Nielsens søn Jørgen kommer til at hedde:

Hej Jørgen.

Fest. 2 Pentc. d. 31 May Døbt Anders Nielsens Søn i Wendsløv, som blev
kaldet Jørgen, baaren af Anders Peders Hust.. Fad.: Jens Andræsen, Jens
Jørgensen, og Povel Nielsen og Peder Andersens Hust., alle i Wendsløv.

Sønnen vil blive kaldt Jørgen Andersen.

Venlig hilsen
Arne

--
E-mail: Fjern 0 i adresse ved direkte svar.
Hjemmeside/homepage: http://www.parken52.dk/