Flytte Agent 4,2?
Fra : Henning Lund

Dato : 28-11-09 20:25

Jeg skal have Agent flyttet over på en anden computer, hvordan
gør jeg lige det så mine grupper og indstillinger følger med?

Henning Lund
http://www.tjae.dk/
http://ejerforeningenlemvigferiecenter.dk/

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 28-11-09 20:34

Henning Lund har bragt dette til os:
> Jeg skal have Agent flyttet over på en anden computer, hvordan gør jeg lige
> det så mine grupper og indstillinger følger med?

Ved ikke om du kan bruge det men news-klienten MesNews har jeg ofte
flyttet fra XP til XP ved at flytte mappen MesNews i Denne computer =>
C => Programmer over på en anden maskine hvor MesNews allerede var
installeret.

Man skal så klikke "Ja til alle" når der spørges om der skal
overskrives.

Fra XP til Vista går det dog ikke da Vista lægger MesNews 2 forskellige
steder

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 28-11-09 20:40

Hans Paulin (6310) <me@privacy.net> skrev:

> [...]
> overskrives.
>
> Fra XP til Vista går det dog ikke da Vista lægger MesNews 2

Det her er fra en XP maskine og til en anden Xp maskine, jeg
lurer lige om der kommer andre bud inden jeg prøver.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 28-11-09 21:13

Henning Lund forklarede den 28-11-2009:

> Det her er fra en XP maskine og til en anden Xp maskine, jeg lurer lige om
> der kommer andre bud inden jeg prøver.

Ok

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 28-11-09 21:45

"Henning Lund" <dendurikke@denne.mailadresse> skrev :

>Det her er fra en XP maskine og til en anden Xp maskine, jeg
>lurer lige om der kommer andre bud inden jeg prøver.

Hvilken version?

Uanset hvilken, så kopierer du bare hele agentmappen og starter
så agent.exe derfra.

Det eneste du ikke får er automatisk oprettelse af genvej i start
=> programmer og ikke har den i tilføj/fjern programmer.

Men da Agent kun har en enkelt ting i registreringsdatabasen, så
er den nem evt. at fjerne og ved første start af Agent bliver den
automatisk dannet.

Det virker ned alle versioner, men i ver. 5 er der vidst nok en
lille forskel, men det skulle ikke betyde noget.
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : Henning Lund

Dato : 28-11-09 21:49

Kerim Ellentoft <kerim@mail.tele.invalid> skrev:

> Hvilken version?

4,2 som der står i spørgsmålet

> Uanset hvilken, så kopierer du bare hele agentmappen og starter
> så agent.exe derfra.

Aha lyder enkelt.

> Det eneste du ikke får er automatisk oprettelse af genvej i
> start => programmer og ikke har den i tilføj/fjern programmer.

Det lyder super, tak for hjælpen.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 28-11-09 22:38

"Henning Lund" <dendurikke@denne.mailadresse> skrev :

>4,2 som der står i spørgsmålet

Nej, men det står i emnet ser jeg nu.

Men det er altid en god ide i at skrive det i selve indlægget.

Mange læser dårligt emnet, jeg hopper fra ulæst til næste ulæst
og skimmer om det er interessant eller ej.

Fra : Henning Lund

Dato : 28-11-09 22:41

Kerim Ellentoft <kerim@mail.tele.invalid> skrev:

> Mange læser dårligt emnet, jeg hopper fra ulæst til næste ulæst
> og skimmer om det er interessant eller ej.

Hvor om alt er, så er det ikke så interessant at nyhedsgrupperne
ikke følger med over på den anden maskine, trals at skulle til at
finde dem manuelt igen, hvis de skulle kunne overflyttes.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 28-11-09 21:50

"Henning Lund" <dendurikke@denne.mailadresse> skrev :

> Jeg skal have Agent flyttet over på en anden computer, hvordan
>gør jeg lige det så mine grupper og indstillinger følger med?

Se evt. tråden, der starter med

Newsgroups: dk.edb.internet.software.mail+news
Subject: kopiere Forte Agent til anden pc.
Date: Sat, 31 Oct 2009 18:26:35 +0100

Fra : Henning Lund

Dato : 28-11-09 22:09

Kerim Ellentoft <kerim@mail.tele.invalid> skrev:

> Newsgroups: dk.edb.internet.software.mail+news
> Subject: kopiere Forte Agent til anden pc.
> Date: Sat, 31 Oct 2009 18:26:35 +0100

Det gik nu ikke som jeg havde håbet, der er ingen nyhedsgrupper
eller andet, kun en Agent uden nogen ting efter kopieringen til
den anden maskine

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 28-11-09 22:29

Henning Lund har bragt dette til os:

> Det gik nu ikke som jeg havde håbet, der er ingen nyhedsgrupper eller andet,
> kun en Agent uden nogen ting efter kopieringen til den anden maskine

Havde du installeret en "frisk" Agent på den nye maskine før du
flyttede mappen?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 28-11-09 22:35

Hans Paulin (6310) <me@privacy.net> skrev:
> Havde du installeret en "frisk" Agent på den nye maskine før du
> flyttede mappen?

Nej jeg kopierede hele Agent mappen fra den ene til den anden
maskine, newsserver er der godt nok, men password til denne
passer ikke, ingen nyhedsgrupper er der, så jeg ved ikke lige
hvad den bilder sig ind.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 28-11-09 22:40

Hans Paulin (6310) <me@privacy.net> skrev :

>Havde du installeret en "frisk" Agent på den nye maskine før du
>flyttede mappen?

De kan sagtens køre side om side, men man skal naturligvis åbne
den rigtige udgave (og selv lave genvejen).

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 28-11-09 22:44

Kerim Ellentoft har bragt dette til os:

> De kan sagtens køre side om side,

Ja

> men man skal naturligvis åbne
> den rigtige udgave (og selv lave genvejen).

Klart.

Jeg synes bare det var nemmest på "min" måde efter at have prøvet den
anden; er ikke nogen haj.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Karsten

Dato : 29-11-09 04:59

>Det gik nu ikke som jeg havde håbet, der er ingen nyhedsgrupper
>eller andet, kun en Agent uden nogen ting efter kopieringen til
>den anden maskine

hej-
mystisk ? , jeg har ellers lige kopieret hele mappen over på
en USB pen, fra en XP maskine, og så bare lagt det ind i
min nye WIN7 maskine,sendt Agent.exe til skrivebordet og
det fungerer perfekt som Kerim beskriver :)
mvh. Karsten

Fra : Henning Lund

Dato : 29-11-09 10:19

Karsten <no@spam.invalid> skrev:
> [...]
> min nye WIN7 maskine,sendt Agent.exe til skrivebordet og
> det fungerer perfekt som Kerim beskriver :)

Jeg fatter det ikke, jeg har prøvet usb pen nummeret for få
minutter siden, der er ikke en eneste nyhedsgruppe af de jeg
normalt abbonerer på med over på den nye maskine, newsserver,
passwords er ok, men nyhedsgrupperne, hvordan faen får jeg dem
med over?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-11-09 09:26

Henning Lund skrev:

> Jeg skal have Agent flyttet over på en anden computer, hvordan
> gør jeg lige det så mine grupper og indstillinger følger med?

Jeg har et råd der kan løse problemet i fremtiden. Jeg kører
version 1.93, men har tilfældigvis en zippet installation af 4.2
liggende.

Når jeg installerer Agent, fjerner jeg dens automatiske
data-mapper. Derefter lægger jeg som undermappe en der hedder
"Stofanet" (fordi det er min newsudbyder). I den mappe lægger jeg
en kopi af Agent ini-fil (taget inden datamappen fjernes) og
omdøber den til "stofanet.ini).

Derefter laver jeg en genvej til Agent hvor der i prgramboksen
står (Agent ligger på mit D-drev):

   D:\Agent\agent.exe D:\Agent\Stofanet\Stofanet.ini

og i Start i-boksen:

   D:\Agent\Stofanet

Det betyder at alle data havner i den mappe, og jeg kan kopiere
Agent-mappem til en vilkårlig placering og skal så blot opdatere
stierne i genvejen.

Sådan gjorde jeg også med den version 4.2 som jeg har afprøvet.

--
Bertel

Fra : Henning Lund

Dato : 29-11-09 10:23

Bertel Lund Hansen <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev:

> Når jeg installerer Agent, fjerner jeg dens automatiske
> data-mapper.

Huha nu er vi ude i noget jeg ikke lige er med på, hvilke data
mapper er det? Jeg har kun en mappe i 4,2, den hedder Agent.

Fra : Henning Lund

Dato : 29-11-09 11:23

Så fandt jeg fejlen, under dokument og settings var der en mappe
der skulle med over, så kører det.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 29-11-09 11:25

Henning Lund kom med følgende:
> Så fandt jeg fejlen, under dokument og settings var der en mappe der skulle
> med over, så kører det.

Dét var da godt

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-11-09 12:04

Henning Lund skrev:

> Så fandt jeg fejlen, under dokument og settings var der en mappe
> der skulle med over, så kører det.

Det er den mappe jeg lægger i Agentmappen på den beskrevne måde.
Det gør at man er uafhængig af C-drevet og kan flytte én mappe
med det hele.

--
Bertel

Fra : Henning Lund

Dato : 29-11-09 13:51

> [...]

> Det er den mappe jeg lægger i Agentmappen på den beskrevne
> måde. Det gør at man er uafhængig af C-drevet og kan flytte én

Ok jeg havde bare ikke gættet på Agent smed en mappe derinde.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 29-11-09 14:01

"Henning Lund" <dendurikke@denne.mailadresse> skrev :

>Ok jeg havde bare ikke gættet på Agent smed en mappe derinde.

Det gør de nyere versioner, hvilket også fremgår af tråden fra
31.10, som jeg henviste til.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-11-09 16:52

Henning Lund skrev:

> Ok jeg havde bare ikke gættet på Agent smed en mappe derinde.

Det er også irriterende at den er begyndt på det. Version 1.93
lægger en undermappe (data) i Agentmappen.

--
Bertel

Fra : Henning Lund

Dato : 29-11-09 19:09

Bertel Lund Hansen wrote:

> Det er også irriterende at den er begyndt på det. Version 1.93
> lægger en undermappe (data) i Agentmappen.

Jep sådan en snyder. Nå men det virker, tak for alle svarene.

Henning Lund
www.tjae.dk