Redder MS Outlook mails og data
Fra : Ranger

Dato : 26-11-09 12:25

Hej NG,

Mit MS Win er gået ned, og har geninstalleret et nyt system på samme
pc, så jeg kan komme ind og se på filer fra den ødelagte system, så
jeg kan redde mine mails og data i MS Outlook.

Jeg ved at systemet laver en *,pst fil, når man laver en backup af
sine data i MS-outlook.
Jeg ved at outlook henter en fil med mails og data når man starter MS
Outlook.
Mit spørgsmål går så på:

1. Hvad hedde den fil som MS-outlook bruger, som indeholder ens mails
etc?
2. Kan man hente den fil?
3. Kan man redde disse data ved at hente fil, og "importere" den i en
ny MS Outlook?

Jeg ser frem til at høre fra jer, og selvfølgelig håb om en
løsning

/Ranger
"Den nye bruger "

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-11-09 11:37

"Ranger" <pistolfingeren@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> 1. Hvad hedde den fil som MS-outlook bruger, som indeholder
> ens mails etc?

Outlook.pst

- den indehokder både mail, kalender, kontaktpersoner og andet

> 2. Kan man hente den fil?
> 3. Kan man redde disse data ved at hente fil, og "importere"
> den i en ny MS Outlook?

Ja - kopier den bare over fra den gamle til den nye Oulook mappe.

Bemærk at du skal sætte Windows til at vise skjulte filer for at finde
den, da et af bibliotekerne i stien er skjult.....

Alternativt kan du finde stien til filen i "Datafilstyring" i file
menuen i Outlook (ihvertfald i 2003).

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard
"Den nye bruger "

Fra : Ranger

Dato : 27-11-09 05:03

On 27 Nov., 11:37, "Jan Vestergaard" <j...@jve.invalid> wrote:

> [...]
> Med venlig hilsen Jan Vestergaard
> Web:www.jve.dk- email kan sendes via hjemmesiden
> - men indlæg på Usenet bør normalt besvares i gruppen

Hej Jan,

Skal man køre i almindelig tilstand med WIN XP.. For jeg kan ikke
finde den i fejlsikret tilstand ??

/Ranger

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-11-09 13:42

"Ranger" <pistolfingeren@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Skal man køre i almindelig tilstand med WIN XP.. For jeg kan ikke
> finde den i fejlsikret tilstand ??
> /Ranger

Det ved jeg ikke om gør en forskel - måske - men det kan ikke forestille
mig ?

Outlook.pst er en fanske almindelig fil

Som default ligger den i C:\Windows\Application
Data\Microsoft\Outlook\Outlook.pst - men kan flyttes hvorsomhelst hen -
bare man angiver i Outlook, hvor den ligger.

Jeg har f.x. lagt den over i et bibliotek sammen med dokumenter,
billeder og andet, så jeg nemt kan tage backup af det hele på en gang.

Hvis jeg genstallerer en PC, så kopierer jeg bare Outlook.pst over på et
andet drev imens - og efter installering kopierer jeg den bare tibage
igen.

Men eller har MS en mere snørklet måde at gøre det på:

http://support.microsoft.com/kb/196492

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard