Simpelt script a la Google Translate
Fra : Rune Jensen

Dato : 27-11-09 18:25

Med Google oversættelsesværktøj kan enhver bruger lave forslag til
ændringer af Googles oversættelse af en side.

Det sker ved at man indhegner den del af teksten, man finder forkert
formuleret, ved hover over det indhegnede, dukker en tekstboks op, og
her skriver den korrekte oversættelse - derefter trykker send.

En sådan funktion vil jeg gerne lave selv, i forbindelse med en
(foreløbig simpel) idé om flerbrugeradministration af en side, bare med
taster -> popup.

Idéen skematisk:

1. Indhegn tekst
2. Tryk (f.eks.) SHIFT CTRL
3. PopUpboksen indeholder tekstarea samt send knap, i textare indskriver
man ny tekst
4. Ved tryk på send, sendes en mail med følgende til bestemt adresse:
4.a: I emnefeltet står URLen til siden
4.b. I message står først den originale tekst, derefter adskilt af
mellemrum den nye tekst

Jeg har allerede nogle script med test af tasteryk samt kopiering af
indhegnet tekst, hugget her fra gruppen, men jeg mangler en lille guide
til at sætte dem sammen - er ikke JS-ekspert. Kræver måske også AJAX
eller...?

Selve mailscriptet kan jeg nok klare (tror jeg). Det er det andet...

MVH
Rune Jensen

Fra : Martin

Dato : 27-11-09 20:59

On 27-11-2009 18:25, Rune Jensen wrote:
> [...]
> indhegnet tekst, hugget her fra gruppen, men jeg mangler en lille guide
> til at sætte dem sammen - er ikke JS-ekspert. Kræver måske også AJAX

Kunne du så ikke lige ligge det op, så vi kan se hvad du har lavet, så
vi ikke skal til at opfinde den tynde tallerken igen

Ajax skal kun bruges hvis mailscriptet skal eksekveres uden at brugeren
"opdager" det.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 27-11-09 21:57

Følgende er skrevet af Martin:

> [...]
> ikke skal til at opfinde den tynde tallerken igen
>
> Ajax skal kun bruges hvis mailscriptet skal eksekveres uden at brugeren

IMHO en god ide.
Eftersom du blot vil sende en mail, men ikke ændre den aktuelle
visning, skal der anvendes AJAX - alternativt skal du åbne en helt ny
URL (selvstændigt dokument) for indsendelsen.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Stig Johansen

Dato : 28-11-09 04:57

Rune Jensen wrote:

> [...]
> indhegnet tekst, hugget her fra gruppen, men jeg mangler en lille guide
> til at sætte dem sammen - er ikke JS-ekspert. Kræver måske også AJAX

Hvis du kigger i mit notes - funktionen quickview, så indeholder den stort
set de elementer, du vil have.

ad 2) quickview boksen lukker ved tryk på Esc, og her kan du aflure
tastetryk.
I mine redigerbare DIV's bruger jeg dog ctrl+alt, fordi jeg synes man
risikerer at ramme ind i for mange pre definerede taster.

Ad 4) quickview henter data via Ajax, men det er bare at rette det til en
post i stedet for get.

Parametrene (mail data) angives i kaldet til serveren.

Men som de andre skriver, så lav noget vi kan kigge på, så vi bedre kan se
hvad du mener.

Stig Johansen

Fra : Rune Jensen

Dato : 30-11-09 02:56

On 28 Nov., 04:56, Stig Johansen <wopr...@gmaill.com> wrote:

> [...]
>
> Parametrene (mail data) angives i kaldet til serveren.
>
> Men som de andre skriver, så lav noget vi kan kigge på, så vi bedre kan se

Tak for response fra de forskellige.

Hvad jeg har, er stort set nogle stumper. Dvs. lidt tastetjek, lidt
kopieringsscript osv. men i hvert deres selvstændige script, og
egentlig til andre formål. Så det er sævrt at vide, andet end hvis jeg
poster dem alle sammen, de er nemlig ikke sat sammen endnu ;)

Men - nu kigger jeg lidt på jeres svar, det skulle kunne nogle idéer
til en sammensætning, så vender jeg måske tilbage med noget mere
håndfast. Jeg kan godt se, det er lidt løst grundlag, det jeg har
stillet spørgsmålet på.

;)

MVH
Rune Jensen

Fra : Stig Johansen

Dato : 30-11-09 11:23

Rune Jensen wrote:

> Hvad jeg har, er stort set nogle stumper. Dvs. lidt tastetjek, lidt
> kopieringsscript osv. men i hvert deres selvstændige script, og
> egentlig til andre formål.

Ja, og det har vi nok også.

> Så det er sævrt at vide, andet end hvis jeg
> poster dem alle sammen, de er nemlig ikke sat sammen endnu ;)

Så er det jo netop svært at vide i hvilken sammenhæng du vil bruge stumperne
- mulighederne er nærmest uendelige ;)

> [...]
> til en sammensætning, så vender jeg måske tilbage med noget mere
> håndfast. Jeg kan godt se, det er lidt løst grundlag, det jeg har

For mit vedkommende opfatter jeg det som om du beder om et
udviklingsprojekt, uden egentligt grundlag, og det gider jeg ikke.

Jeg har den holdning, at hvis man har et problem, så vil jeg gerne bidrage
til løsning, men hvis man ønsker en løsning(uden selv at have lavet en
skid), så kan man rende mig i r***.

Stig Johansen