Andet multimedie
bentjuul 3670
Redigere PDF fil?
Fra : Stefan Kristensen

Dato : 27-11-09 19:53

Jeg har en PDF fil hvor jeg gerne vil flytte lidt rundt på nogle
objekter for at spare lidt på papiret ved print (det er nogle
skabeloner, der skal limes på karton og skæres ud).

Jeg har hentet en demo af Nitro PDF Profesional, der i starten virkede
ganske lovende. Men jeg kan ikke flytte objekter fra en side til en
anden, og endnu mre mærkværdigt: Hvis jeg Copy-Paster et objekt, er det
pastede objekt beskåret på en besynderlig måde.

Kan I anbefale en god editor til PDF filer med grafik?

Mvh
Stefan

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 27-11-09 20:49

"Stefan Kristensen" <jems@mad.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> objekt beskåret på en besynderlig måde.
>
> Kan I anbefale en god editor til PDF filer med grafik?

Adob Illustrator ..?

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - de fede julegaver til drengerøvene

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 28-11-09 23:59

> Adob Illustrator ..?

Ja, det var mit første forsøg, men den vil ikke køre under Windows 2000 :(

@Rado: Har de ikke en trial-version? Jeg vil gerne prøve sådan noget
inden jeg betaler for det.

Min sidste udvej er at bruge Gimp til at åbne PDF'en og redigere det som
ren grafik, men det er stadig en nødløsning...

Men tak for forslagene.

Mvh
Stefan

Fra : Rado

Dato : 29-11-09 09:40

On Sat, 28 Nov 2009 23:58:37 +0100, Stefan Kristensen <jems@mad.dk>
wrote:

>@Rado: Har de ikke en trial-version? Jeg vil gerne prøve sådan noget
>inden jeg betaler for det.

Jo:

http://nct.digitalriver.com/fulfill/0246.002

Men om version 6 vil køre under Win 2000 tror jeg ikke, den er ikke
nævnt under systemkrav. Men version 5 skulle kunne:

Supported operating systems
Windows 2000 Service Pack 4 (limited support)
Windows XP 32-bit Edition with Service Pack 2
Windows XP 64-bit Edition
Windows Vista 32-bit or 64-bit Editions
Windows 2003 Server

Den kan fås til reduceret pris her:

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168101475100SF

Om det er muligt at få fat i en trial ved jeg ikke. Der er et link her
til en trial version af version 4, men om det stadig virker ved jeg
ikke.

http://australia.nuance.com/pdftrial/

Men ellers er det et fint program, nok det næstbedste du kan få efter
Acrobat. Har selv brugt det siden version 4.

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 29-11-09 11:04

> Om det er muligt at få fat i en trial ved jeg ikke. Der er et link her
> til en trial version af version 4, men om det stadig virker ved jeg
> ikke.
>
> http://australia.nuance.com/pdftrial/

JO, squ!!!

> Men ellers er det et fint program, nok det næstbedste du kan få efter
> Acrobat. Har selv brugt det siden version 4.

Ja, det ser faktisk lovende ud. Det kan redigere PDF-filen uden at lave
underlige numre.

Jeg takker mange gange for linket.

Mvh
Stefan

Fra : Rado

Dato : 29-11-09 14:09

On Sun, 29 Nov 2009 11:03:33 +0100, Stefan Kristensen <jems@mad.dk>
wrote:

>JO, squ!!!

Fino. Men hvis du vil købe 6'eren så køb direkte fra nuance.com i US,
alle deres lokale afdelinger (UK, AU etc.) tager højere priser.

You're welcome...

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 29-11-09 17:25

Stefan Kristensen wrote:

> [...]
>
> Min sidste udvej er at bruge Gimp til at åbne PDF'en og redigere det som
> ren grafik, men det er stadig en nødløsning...

Må Inkscape kan gøre det.

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 30-11-09 22:37

> Må Inkscape kan gøre det.

Ja, det virker fint - Men så er vi ude i at konvertere det til grafik,
og der foretrækker jeg gimp. Men det er jo smag og behag

Men Rado anbefalede PDF Converter Pro, og det virker rigtig godt.

Mvh
Stefan

Fra : Rado

Dato : 27-11-09 22:07

On Fri, 27 Nov 2009 19:53:24 +0100, Stefan Kristensen <jems@mad.dk>
wrote:

> [...]
>pastede objekt beskåret på en besynderlig måde.
>
>Kan I anbefale en god editor til PDF filer med grafik?

Prøv PDF Converter Pro:

http://www.nuance.com/imaging/pdfconverter/pdfconverter-professional.asp

Den har et Touch-Up Object værktøj som man kan flytte, skalere,
rotere, spejlvende m.m. objekter med.

Alternativt kan den konvertere PDF filen til Word format som man så
kan redigere i Word og så konvertere tilbage til PDF format efter
redigering. Men konverteringen til Word format fungerer dog ikke altid
lige godt.

Fra : Asboe

Dato : 29-11-09 05:36

Stefan Kristensen skrev i
<4b102021$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>:

>Jeg har en PDF fil hvor jeg gerne vil flytte lidt rundt på nogle
>objekter for at spare lidt på papiret ved print (det er nogle
>skabeloner, der skal limes på karton og skæres ud).

Måske er http://www.foxitsoftware.com/pdf/editor/
noget.

--
Hilsen Asboe
Navnet i e-mail adressen er spejlvendt!

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 29-11-09 10:17

> Måske er http://www.foxitsoftware.com/pdf/editor/
> noget.

Den laver også nogle underlige beskæringer...

Jeg må opdatere min testmaskine, så den ikke kører W2K.

Tak for alle jeres forslag.

Mvh
Stefan