Kan Select udvides?
Fra : Jens R. Rasmussen

Dato : 25-11-09 17:21

Hej/

Med <input> kan man indtaste en vilk. streng. Og med <select> kan
man vælge mellem en række ooptions.

Kan man tilføje en option, som giver mulighed for - udover de
predefinerede - at skrive en vilk. streng?

mvh
/Jens

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 25-11-09 17:59

Jens R. Rasmussen skrev:

> Med <input> kan man indtaste en vilk. streng. Og med <select> kan
> man vælge mellem en række ooptions.
>
> Kan man tilføje en option, som giver mulighed for - udover de
> predefinerede - at skrive en vilk. streng?

Den måde jeg plejer at løse det på, er ved at have et inputfelt efter
selecten.
I den asp-fil der skal behandle dataene, tjekker du så på om dette
inputfelt er udfyldt. Er det det, skal den tage den værdi. Er det ikke
udfyldt, skal det tage værdien af select-boksen.

Fra : Leif Neland

Dato : 25-11-09 22:43

Jens R. Rasmussen skrev:
> [...]
> man vælge mellem en række ooptions.
>
> Kan man tilføje en option, som giver mulighed for - udover de
> predefinerede - at skrive en vilk. streng?

Der er et bibliotek til det her:
http://www.dhtmlx.com/docs/products/dhtmlxCombo/index.shtml

Leif

--
Jeg foretrækker min the tilberedt efter BS6008

Fra : Stig Johansen

Dato : 25-11-09 23:38

"Leif Neland" <leif@neland.dk> wrote in message

> Der er et bibliotek til det her:
> http://www.dhtmlx.com/docs/products/dhtmlxCombo/index.shtml

Hmm. fra diverse javascripts:
Copyright DHTMLX LTD. http://www.dhtmlx.com
This code is obfuscated and not allowed for any purposes except
using on sites which belongs to DHTMLX LTD.

Please contact sales@dhtmlx.com to obtain necessary
license for usage of dhtmlx components.
*/
Ser ud som om det er commercial only.

--
Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen

Fra : Leif Neland

Dato : 26-11-09 19:56

Stig Johansen skrev:
> [...]
> This code is obfuscated and not allowed for any purposes except
> using on sites which belongs to DHTMLX LTD.

Findes som både GPL og commercial:
http://www.dhtmlx.com/docs/products/licenses.shtml

Standard Edition - is free for download and covered by GNU GPL license
(except some components which are distributed under Free License). This
edition:

1. doesn't include some advanced features, which are present in
Professional Edition
2. GPL license allows use of GPL code only in GPL-covered products,
so - to use it, your product has to be Open Source

Professional Edition - commercial version that allows usage in non-GPL
software. This edition includes:

1. all advanced features
2. full support for developers on problems and bugs
3. over 250 samples of advanced features.

This edition is available under two licenses: Commercial License and
Enterprise License.

--
Jeg foretrækker min the tilberedt efter BS6008

Fra : Jens R. Rasmussen

Dato : 26-11-09 17:04

Tak til jer alle. Der er jo både en pragmatisk og en meget rafineret
løsning.