Skift fra FP 2000 til SharePoint eller EW?
Fra : Tom Andersen

Dato : 24-11-09 21:04

Hej

Hvis jeg ønsker at skifte fra FP2000 til en af afløserne fra MS, hvad skal
jeg så vælge, hvis jeg ønsker at:

- programmet skal kunne "overtage" mit nuværende site i FP 2000, både m.h.t.
redigering og upload.
- html-koden validerer
- være "fremtidssikret" mest muligt

Og et tillægsspørgsmål: Kan jeg opgradere fra FP 2000 CD til en fysisk kopi
af programmet i detailhandelen i DK (ønsker ej download) ?

PS!
Jeg har forsøgt mig frem på MS´hjemmesider, men synes ikke der at kunne
finde et klart svar :(

Tom

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-11-09 02:06

Det kommer an på, ønsker du at gå den "professionelle" vej med kode
der validerer, støtte for PHP og ASP.NET eller vil du gå over til
Sharepoint teknologien med hvad dertil hører. Begge kan uden større
problemer overtage dit nuværende site men hvis du bruger noget der
kræver FP extensions vil du i nogen tilfælde skulle erstatte det med
andre løsninger.
Du kan sagtens nøjes med en upgrade version.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Tom Andersen

Dato : 25-11-09 19:28

> Det kommer an på, ønsker du at gå den "professionelle" vej med kode
> der validerer, støtte for PHP og ASP.NET eller vil du gå over til
> Sharepoint teknologien med hvad dertil hører.

Det må være Expression web du mener, når du skriver "professionelle vej"
eller? Ret mig, hvis jeg tager fejl, men jeg forstår dig derhen, at EW er
mere en editor ende Sharepoint er?
Og så må det være EW jeg skal gå efter.

Det er afgørende for mig, at koden validerer og at der kan anvendes asp, da
jeg har noget kontaktformuler, der kører på asp. Flash skal også anvendes i
rigt mål i forb. med video.
Jeg bruger ikke fp-extentions overhovedet.

"Sharepoint teknologien" kan jeg ikke blive klog på - er det et alternativ
til php, asp net kode der validerer eller hvad er egentlig styrken her?

Tom

Fra : Heine Svendsen

Dato : 25-11-09 15:49

Tom Andersen skrev:
> [...]
>

> PS!
> Jeg har forsøgt mig frem på MS´hjemmesider, men synes ikke der at kunne

Hvorfor ikke bare hente den gratis Sharepoint Designer fra
Microsoft. Jeg synes, den er fremragende. Den er klart bedre
en FP og erstatter den fuldt ud.
Har også tidligere hentet dets søsterprogram - kan ikke lige
huske navnet - men de så absolut fuldstændig ens ud, og
download filerne fyldte også det samme.

--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Fra : Tom Andersen

Dato : 25-11-09 19:31

"Heine Svendsen" <hs@SletdettEindigo2.dk> skrev i en meddelelse

[...]

Er det en wysiwyg editor som FP?
Og laver den bedre kode end FP?
Indeholder den FTP?

Tom

Fra : Heine Svendsen

Dato : 25-11-09 20:30

Tom Andersen skrev:
> [...]
> Har også tidligere hentet dets søsterprogram - kan ikke lige
> huske navnet - men de så absolut fuldstændig ens ud, og

Ja, for søren. Den kan da det hele. Den minder helt utroligt
meget om FP, bare med flere funktioner.I modsætning til FP
laver den 100% korrekt kode.
Den svarer så vidt jeg kan se til Expression Web, men den er
bare lavet til at indgå i Sharepoint miljøer, hvor flere
afdelinger / mennesker kan arbejde på de samme sider (som
jeg har forstået det).
Bare hetn programmet og installer det. Jeg brugte det
parallelt med FP i flere uger inden jeg skiftede helt over,
men jeg synes bare du skal kaste dig ud i det, jeg har kun
oplevet fordele.
Faktisk skiftede jeg fordi FP ikke længere kunne finde ud at
at uploade via ftp.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=baa3ad86-bfc1-4bd4-9812-d9e710d44f42&displaylang=da

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 30-12-09 22:51

"Heine Svendsen" <hs@SletdettEindigo2.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> dig ud i det, jeg har kun oplevet fordele.
> Faktisk skiftede jeg fordi FP ikke længere kunne finde ud at at uploade

Er Sharepoint også kompatibel med Windows Vista og Windows 7?

Fra : oz7aik

Dato : 01-01-10 13:33

> Er Sharepoint også kompatibel med Windows Vista og Windows 7?

Ja

JbP