E-Mail
webnoob 5265
Teksttype i Gmail
Fra : Erik Kirkeby

Dato : 23-11-09 12:14

Jeg bruger Gmail og er meget godt tilfreds med det. - Men hvordan skifter
man skrifttypen fra Sans Serif (som tilsyneladende er standard) til Comic
Sans MS, som jeg bedre kan lide.
- Jeg har prøvet alt, men kan ikke finde løsningen selv. Måske er der nogen
i gruppen, der kan hjælpe.

Hilsen
Erik

Fra : simon

Dato : 23-11-09 13:19

Erik Kirkeby skrev:
> [...]
> til Comic Sans MS, som jeg bedre kan lide.
> - Jeg har prøvet alt, men kan ikke finde løsningen selv. Måske er der

Du kan let ændre skrifttypen til f.eks. Comics Sans, når du skal skrive
en e-mail.
Du finder skriftyper lige foroven over det felt, du skal skrive i:
(nummer 4 fra venstre).
Du kan dog ikke sætte skrifttypen som default, så vidt jeg kan se.
MÃ¥ske er der andre der ved bedre
mvh
simon

Fra : Erik Kirkeby

Dato : 23-11-09 14:15

"simon" <nyhed.2xx9@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> (nummer 4 fra venstre).
> Du kan dog ikke sætte skrifttypen som default, så vidt jeg kan se.

Rullemenuen har jeg kigget i og jeg kan godt skifte skrifttype til den
aktuelle mail, men jeg vil gerne indstille til en anden default, og det er
det jeg ikke kan finde ud af.

Hilsen
Erik

Fra : Jens Jensen

Dato : 23-11-09 14:19

simon skrev, Den 23-11-2009 13:18:
> Du kan dog ikke sætte skrifttypen som default, så vidt jeg kan se.
> MÃ¥ske er der andre der ved bedre

"Det er på nuværende tidspunkt ikke muligt at gemme tilpassede
formateringsindstillinger som en standardindstilling i Gmail.", står der
under skemaet her: http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=8260.

Fra : Erik Kirkeby

Dato : 23-11-09 14:29

"Jens Jensen" <a@a.invalid> skrev i meddelelsen

> "Det er på nuværende tidspunkt ikke muligt at gemme tilpassede
> formateringsindstillinger som en standardindstilling i Gmail.", står der
> [...]

Shit! - Men tak for svaret!

Hilsen
Erik

Fra : Palle

Dato : 04-12-09 18:00

On 2009-11-23 14:18:59 +0100, Jens Jensen <a@a.invalid> said:

> "Det er på nuværende tidspunkt ikke muligt at gemme tilpassede
> formateringsindstillinger som en standardindstilling i Gmail.", står
> [...]

Det kan man godt nu. Det er tilføjet i Google Labs:

http://gmailblog.blogspot.com/2009/12/new-in-labs-default-text-styling.html

Så netop dette er muligt.

Så: Slå det til i Labs så du kan ændre indstillinger i... ja. Indstillinger.

--
Palle

Fra : Erik Kirkeby

Dato : 05-12-09 17:14

"Palle" <palle@ducktrucks.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Så netop dette er muligt.
>
> Så: Slå det til i Labs så du kan ændre indstillinger i... ja.

Tak for tippet! - Nu virker det.
Hilsen
Erik