Kina Beijing hotel
Fra : Jane

Dato : 22-11-09 15:31

Da det er første gang jeg skal til Kina vil jeg spørge om der er der nogen
som kan anbefale et godt og billigt hotel eller andet i Beijing.

Kan man veksle danske kroner på en nem måde i Kina, eller skal man helst
veksle hjemmefra?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Stig Nielsen

Dato : 23-11-09 11:25

"Jane" <nokvin@FjørnDættehotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> som kan anbefale et godt og billigt hotel eller andet i Beijing.
>
> Kan man veksle danske kroner på en nem måde i Kina, eller skal man helst

Hej Jane

Jeg vil anbefale Hotel Xin Qiao som er ejet af Novotel.
Book ind på buiss-floor eller premier som de vist også kalder det, så er der
egen restaurant og egen check-in og hotellet ligger meget centralt og har
metroen lige uden for døren.

Hvis du booker i god tid, kan du finde en pris til omkring 4-500 kr pr, nat
inkl. morgenmad.

Med hensyn til valuta så tager man aldrig danske kroner med når man skal
rejse langt.
Man får som regel en herredårlig kurs, fordi de har ingen ting at bruge
danske penge til derude

man tager dollars eller euro med, så kommer man noget længere.
Man skal heller ikke veksle til den udenlandske valuta hjemmefra, for de
danske banker gir en dårligere kurs. (Jeg taler af dårlig erfaring

Du skal lige veksle nødtørftigt når du kommer til ankomstlufthavnen, så du
kan klare en taxa eller en bus, og så veksler du resten i en bank i Kina.
Arrangerer du at hotellet henter dig i lufthavnen, så veksler du bare det
hele i en bank når du er tjekket ind.

Stig

Fra : Jane

Dato : 23-11-09 19:09

"Stig Nielsen" <stig@abc.de> wrote in

> [...]
> bank i Kina. Arrangerer du at hotellet henter dig i lufthavnen, så
> veksler du bare det hele i en bank når du er tjekket ind.

Tak for dit udfyldende svar stig jeg syntes nok 400-500 Kr pr dag er dyrt
jeg havde forestillet et noget billiger hotel, men det findes måske ikke i
Beijing.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Stig Nielsen

Dato : 23-11-09 22:20

> Tak for dit udfyldende svar stig jeg syntes nok 400-500 Kr pr dag er dyrt
> jeg havde forestillet et noget billiger hotel, men det findes måske ikke i
> Beijing.

Hej Jane

Der findes hoteller i alle prislag, men jeg vidste jo ikke hvordan du gerne
vil bo.

En ide kunne være at gå ind på www.rejsefeber.dk, eller www.hotels.com eller
andre hotelsøgemaskiner, så kan du hurtigt få et overblik over hvordan
standarden på hotellerne er og hvad de koster.

Og indrømmet Biz-floor på Xin Qiao er lidt dyrt, men langt fra det luksus
som du også kan få derude.

Stig

Fra : Jane

Dato : 26-11-09 18:41

"Stig Nielsen" <stig@abc.de> wrote in

mange tak for hjælpen jeg vil checke dine links, måske har jeg flere
spørgsmål til min rejse so vil jeg vende tilbage

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : søren brix

Dato : 24-11-09 21:34

"Jane" <nokvin@FjørnDættehotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> jeg havde forestillet et noget billiger hotel, men det findes måske ikke i

Hej Jane

prøv www.tripadvidsor.com
til at søge efter hoteller eller måske hostels i beijing, derinde kan du
også se andres kommentarer til den pågældende sted

mvh

Søren

Fra : Jane

Dato : 26-11-09 18:43

søren brix <jennyogsoren@mail.dk> wrote in

Mange tak for linket jeg vil så prøve det også

--
Venlig hilsen
Jane