Yahoo mail ind i Live Mail (win7)
Fra : Annette

Dato : 21-11-09 15:50

Jeg har downloaded YPOPs og fulgt vejledningen på:

http://email.about.com/gi/o.htm?zi=1/XJ&zTi=1&sdn=email&cdn=compute&tm=47&gps=314_351_1362_608&f=00&su=p284.9.336.ip_p504.1.336.ip_&tt=4&bt=1&bts=1&zu=http%3A//www.ypopsemail.com/

for at setup yahoo mail inde i Live Mail.

Men jeg kan ikke sende mails.
Nogle ideer til forbedring

Annette

Fra : Jens Jensen

Dato : 21-11-09 21:32

Annette skrev, Den 21-11-2009 15:49:
> Jeg har downloaded YPOPs og fulgt vejledningen på:

Nok unødvendigt. I Wikipedia står, at nogle lande har adgang via POP, og
jeg har lige konstateret, at jeg har. Prøv at sætte indgående server til
pop.mail.yahoo.co.uk i stedet for 127.0.0.1 og check, at du stadig kan
modtage mails.

> Men jeg kan ikke sende mails.
> Nogle ideer til forbedring

Brug din internetudbyders SMTP-server i stedet for Yahoos server.

Fra : Annette

Dato : 22-11-09 15:59

> [...]
> modtage mails.
>
> Brug din internetudbyders SMTP-server i stedet for Yahoos server.

Det bevirkede desværre bare, at jeg hverken kan sende eller modtage mail.
Fejlmeldingen er at den ikke kan finde serveren.
Uanset om jeg krydsede af i "kræver godkendelse" eller ej.
Er det stadig port 25 og 110.

Annette

Fra : Jens Jensen

Dato : 22-11-09 17:21

Annette skrev, Den 22-11-2009 15:58:
> Det bevirkede desværre bare, at jeg hverken kan sende eller modtage
> mail.

Jeg kan ikke hente mails i dag, så jeg ved ikke, om jeg lavede en fejl i
går. Yahoo svarer, at POP ikke er tilladt for mig. Så det må blive
YPOPs! til modtagelse.

Angående afsendelse af mails er her en oversigt over udbydere og
tilhørende indstillinger:
http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/Kontoindstillinger_for_diverse_udbydere.
De fleste udbydere er vist ligeglad med, om du angiver en Yahoo
mailadresse som afsender, men der er vist en udbyder, som ikke er
ligeglad, men jeg kan ikke lige huske hvilken.

Fra : Annette

Dato : 22-11-09 19:03

> [...]
> mailadresse som afsender, men der er vist en udbyder, som ikke er
> ligeglad, men jeg kan ikke lige huske hvilken.

Nu har jeg prøvet lidt af hvert og jeg kan hverken modtage eller sende på
noget af det

Fra : Jens Jensen

Dato : 22-11-09 19:48

Annette skrev, Den 22-11-2009 19:03:
> Nu har jeg prøvet lidt af hvert og jeg kan hverken modtage eller sende
> på noget af det

Hvis du retter det hele tilbage til det, du havde, da du skrev første
indlæg, må du da kunne modtage igen.

Hvilken internetudbyder bruger du?

Fra : simon

Dato : 22-11-09 19:57

Annette skrev:

> Nu har jeg prøvet lidt af hvert og jeg kan hverken modtage eller sende
> på noget af det
Hej.
Det kan godt være, at det ikke virker, da jeg ikke bruger ypop,
men jeg har da en yahoo konto, som jeg kan modtage og sende mails
med i Windows Live mail - styresystem Windows Vista.
Opsætning:
pop: pop.mail.yahoo.com
smtp: smtp.mail.yahoo.com
portene er de normale (110 og 25)
husk at sætte flueben i "min server kræver godkendelse"
(findes under fanen "servere").

Jeg bruger Fullrate som internetudbyder, men det har også
virket undet TDC.

mvh
simon
--
www.erling-simonsen.dk

Fra : Jens Jensen

Dato : 22-11-09 20:42

simon skrev, Den 22-11-2009 19:56:
> pop: pop.mail.yahoo.com
> smtp: smtp.mail.yahoo.com
> portene er de normale (110 og 25)
> husk at sætte flueben i "min server kræver godkendelse"

Jeg har lige prøvet dine indstillinger. Jeg kan ikke modtage mails, og
Yahoo siger at POP ikke er tilladt for mig.

Jeg kan sende på den server du angiver. Jeg har valgt SSL og port 465.

I Wikipedia står, at nogle langtidsbrugere får tilføjet ekstra
muligheder. Har du haft din konto længe?

Fra : simon

Dato : 22-11-09 21:00

Jens Jensen skrev:

> [...]
>
> I Wikipedia står, at nogle langtidsbrugere får tilføjet ekstra
> muligheder. Har du haft din konto længe?
Ja den har jeg vel haft 5-6 år efterhånden - som en @yahoo.dk mail-adresse.
Jeg har lige prøvet at sætte den op i min htc-tattoo mobiltelefon
også. Der kan jeg også sende og modtage uden problemer.
Ligeledes i Mozilla Thunderbird.
/simon

Fra : simon

Dato : 22-11-09 21:07

simon skrev:

> [...]
> Jeg har lige prøvet at sætte den op i min htc-tattoo mobiltelefon
> også. Der kan jeg også sende og modtage uden problemer.
Kommer lige i tanke om:
har du været inde på din yahoo web-mail konto og ændret
dine indstillinger der i POP adgang og videreindstillinger til:
Adgang via webbrugergrænsefladen og gennem ethvert e-mail-program ved
brug af POP3 (f.eks. Eudora, Outlook eller Netscape Mail).

Der må heller ikke være opsat nogen mailadresse i "videresendelse"
/simon

Fra : Jens Jensen

Dato : 22-11-09 21:49

simon skrev, Den 22-11-2009 21:07:
> [...]

Så er det måske derfor, at du har POP og jeg ikke.

> har du været inde på din yahoo web-mail konto og ændret
> dine indstillinger der i POP adgang og videreindstillinger til:

Det kan jeg ikke uden at betale for en Plus-konto (20$/Ã¥r). Normalt
bruger jeg ikke Yahoo Mail, men ville lige prøve det, da trådstarter
ikke kan få det til at virke.

Fra : Carl Drud

Dato : 22-11-09 21:01

Jens Jensen <a@a.invalid> writes:

> [...]
>
> I Wikipedia står, at nogle langtidsbrugere får tilføjet ekstra
> muligheder. Har du haft din konto længe?

Der står at gratis tilgang med IMAP & SMTP er mulig.

http://en.wikipedia.org/wiki/Yahoo!_Mail#Free_IMAP_and_SMTPs_access

--
Carl